کد مطلب: ۵۰۶۷۰۴

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ دی ۹۹ / ریزش دیگری در راه است؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ دی ۹۹ / ریزش دیگری در راه است؟

روز سه‌شنبه اسکناس امریکایی توانست با رشد ۸۰ تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان برسد. امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای این اسکناس می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز سه‌شنبه اسکناس امریکایی توانست با رشد ۸۰ تومانی به بهای ۲۴ هزار و ۹۵۰ تومان برسد. امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای این اسکناس می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: برخی فعالان اعتقاد دارند، تلاش بازیگران افزایشی می‌تواند تا نزدیکی آغاز دوره بایدن ادامه پیدا کند، با این حال، این گروه انتظار دارند بازار با شروع به کار بایدن ریزش دیگری را تجربه کند. دلار پس از انتخابات آمریکا، با موج اول فروش‌ها مواجه شد و از مرز ۳۰ هزار تومانی، به سوی کانال ۲۳ هزار تومانی سقوط کرد.

پس از آن فضای بازار کمی آرام شد و قیمت پس از رشد جزئی در کانال ۲۵ هزار تومان آرام گرفت. با تایید پیروزی بایدن ازسوی کنگره، موج دوم فروش‌ها آغاز شد و قیمت دلار یک کانال پایین رفت.

دسته‌ای از فعالان، اعتقاد دارند با شروع به کار بایدن موج سوم فروش‌ها آغاز خواهد شد و قیمت دلار افت بیشتری را تجربه خواهد کرد. این گروه بارها تکرار کرده‌اند که افزایشی‌ها در روزهای اخیر تنها تلاش می‌کنند برای خداحافظی از بازار در نرخ‌های بالاتر آماده شوند.

چرا افزایشی‌ها به آینده دلار خوش‌بین هستند؟

جدا از نگاه‌های کاهشی، عده زیادی هم در بازار باور دارند که قیمت دلار به کف خود رسیده است و دلیل دیگری برای افت بیشتر ندارد. از نگاه آنها، بازار تحت تاثیر فشار روانی بایدن در حال درجا زدن است و با پایان این اثر روانی، به راحتی به سوی نرخ‌های بالاتر بازخواهد گشت.

به گفته آنها، نرخ حواله درهم در سطحی قرار دارد که با عبور از فروش‌های هیجانی، معامله‌گران داخلی می‌توانند قیمت دلار را به راحتی به بالای ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان ببرند. نرخ دلار در سامانه نیما نیز به کانال ۲۴ هزار تومان نرفته است و این مساله از نگاه برخی از معامله‌گران به معنای آن است که بازار آمادگی کاهش قیمت را ندارد.

در کنار این معامله‌گران افزایشی باور دارند، گشایش واقعی هنوز در اقتصاد صورت نگرفته که بتوان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت. به گفته آنها، حتی آزاد شدن دارایی‌های بلوکه‌شده ایران در کره جنوبی قرار نیست به راحتی صورت بگیرد.

به گزارش اقتصاد نیوز، ایران از پول خود در کره تمایل دارد برای غذا، دارو و کالاهای مورد نیاز خود استفاده کند اما در مقابل طرف کره‌ای پیشنهاد تهاتر پول بلوکه شده با آمبولانس و کیت تشخیص کرونا را داده است. این در حالی است که بسیاری از معامله‌گران کاهشی روی دسترسی ایران به دارایی‌های خود در کره جنوبی حساب باز کرده‌اند.

البته با تمام اوصافی که افزایشی‌های بازار مطرح می‌کنند، نباید از نظر دور داشت که دوران فشار حداکثری به اتمام رسیده است و این مساله می‌تواند به معنای آن باشد که ایران با آزادی و راحتی بیشتری می‌تواند اقدام به صادرات و واردات کند. در کنار این، در حال حاضر در بازار ارز چنین انتظاری وجود دارد که ایران با آمریکا مذاکره خواهد کرد و سایه همین مذاکره، می‌تواند سفته‌بازان را از بازار دور نگه دارد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دلاربرودبالا یابیادپایین چه تاثیری برای ماملت داردقیمت رابرده ابدبالاراست می گوییدبیاوریدپایین

  • ناشناس

    من اعتقاد دارم تا موقعی که ترامپ هست دلار 24 تا 26به محضی که بایدن بره سر کار اون موقع دلار 18 تا 24..و اور برگرده برجام حداقل دلار 15 تا 18 و برداشته شدن تحریم ها بین 15 تا 18 تثبیت میشه و اروم میگیره..

  • ناشناس

    تو مملکت ما تنها چیزی که ریزش می کنه سطح زندگی مردمه،بدبخت مردم هر روز زندگیشون بدتر از دیروزشون داره می شه،بعدشم من بیاد ندارم چیزی گرون بشه و بعد ارزون بشه در واقع دولت به مرگ می گیره که به تب مردم راضی بشن

  • ناشناس

    دلار تا مرز ۱۰ هزار تومان پایین میاید.

    • ناشناس

      دلار تا ۱۵ هزار میرسه

  • ناشناس

    سریع بفروشید دلار وطلا به شدت افت خواهد کرد… شاید. بیایید. توکانال 15 تومان.. طلا هرگرم 500 تومان