کد مطلب: ۴۸۶۹۸۶

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۵ آبان ۹۹ / دلار ارزان می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت دلار امروز 5 آبان 99 / دلار ارزان می‌شود؟

روز شنبه نرخ فروش دلار بر تابلوی صرافی‌ها ۳۸۰ تومان کاهش پیدا کرد و روی مرز ۲۹ هزار تومانی قرار گرفت. اما امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز شنبه نرخ فروش دلار بر تابلوی صرافی‌ها ۳۸۰ تومان کاهش پیدا کرد و روی مرز ۲۹ هزار تومانی قرار گرفت. اما باید دید امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند؟

ادامه تزریق ارز به بازار، اشاره رئیس کل بانک مرکزی به رشد صادرات نفت و صادرات غیرنفتی ایران، پیش‌بینی کاهش قیمت طلا، تصمیمات جدید دولت و مجلس و تشدید محدودیت‌های کرونایی همگی نشانه‌هایی از نزولی بودن احتمالی قیمت دلار در امروز هستند.

دنیای اقتصاد نیز در این مورد نوشت: بر اساس آمارهای گمرک چین، این کشور در ماه سپتامبر ۶۷۸ هزار و ۱۳۳ تن نفت خام از ایران وارد کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷/ ۲۵درصد افزایش نشان می‌دهد. این دومین خبری بود که در ماه‌های اخیر از افزایش فروش نفت ایران منتشر شد. پیش از این خبرگزاری رویترز هم از افزایش فروش نفت ایران خبر داده بود. افزایش فروش نفت می‌تواند درآمدهای ارزی دولت را افزایش دهد و موجب شود که بانک مرکزی با فراغ بال بیشتری از ذخایر خود برای مدیریت بازار ارز استفاده کند.

این در حالی است که گفته می‌شود بانک مرکزی با کاهش درآمدهای نفتی بخشی از ارز کالاهای اساسی را تامین کرده است. هرقدر به ارز کمتری از بانک مرکزی برای تامین کالاهای اساسی نیاز باشد، احتمال کاهش نوسانات در بازار ارز بیشتر می‌شود. با این حال، باید دید بازار ارز در آستانه انتخابات آمریکا به چنین اخباری توجه خواهد کرد یا بیشتر به اخبار سیاسی حول و حوش فضای انتخاباتی آمریکا تکیه خواهد کرد.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه احتصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ان شالله

  • ناشناس

    افزایش فروش نفت به شکل نسیه منظورتونه؟!! نفت مفتی ؟ نفت تهاتری ؟ هر موقع فروختید پولشو درجا گرفتید اونم به ارزهای رایج جهانی بعد حرف از افزایش فروش کنید.

  • ناشناس

    ایران بالای چهل میلیارد دلار از چین طلبکار است . یک دلار هم نمی دهد فقط،منابع کشور به رایگان در اختیار این هیولای جهانخوار بی وجدان قرار می گیرد چین تمام کشورها و مردم جهان را به خاطر این ویروس چینی بدبخت کرد چین مسئول مرگ صدها هزار نفر در دنیاست. ووهان را قرنطینه کرد که به شهرهای دیگر ویروس انتقال پیدا نکند ولی مرزهای کشورش را باز گذاشت تا دنیا را آلوده کند.

  • ناشناس

    واقعاًدولت نمیخواددلارارزون بشه آقای روحانی گفتن راهکاربدین مااجراکنیم خوب راهش اینه که دلارو به صورت سهمیه ای 4200به همه مردم بده مثل یارانه همون دلاری که داره براکالاهامیده به دلالاجنسومیارن باارزآزادبه مردم میدن اینجوری دیگه هرکی دلاراضافی میخوادمیادازخودمردم میگیره وصرافاهم قیمتومیارن پایین

  • ناشناس

    آقادولت نمیخواددلارارزون شه راهکارش هم دادن ارزبه خودمردمه به صورت یارانه ای