کد مطلب: ۵۵۵۵۶۵

پیش‌بینی قیمت طلا امروز اول تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز اول تیر 1400

انس جهانی در بازار امروز دوشنبه حدود ۲۰ دلار نسبت به آخرین نرخ روز شنبه افزایش داشت و به قیمت ۱۷۸۳ دلار رسید. بازار طلا و سکه با شروع سال جدید، بهاری متفاوت و کمرنگ را پشت‌سر گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی هفته گذشته انس جهانی حدود ۹۸ دلار کاهش داشت که دبیر اتحادیه طلا یکی از عوامل اصلی این کاهش را تقویت دلار در سطح دنیا می‌داند. دیروز دوشنبه، انس جهانی طلا بعد از تعطیلی روز یکشنبه، نسبت به آخرین نرخ روز شنبه ۲۰ دلار افزایش داشت.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش انس جهانی و نرخ ارز در بازار دوشنبه اشاره کرد و توضیح داد: افزایش نرخ ارز در کنار افزایش ۲۰ دلاری انس طلا باعث شد قیمت‌ طلا در بازار دوشنبه با افزایش همراه باشد و سکه حدود ۱۳۰ هزار تومان افزایش قیمت را ثبت کرد.

او درباره آینده بازار طلا و قیمت‌ها اعتقاد دارد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و انس جهانی و نرخ ارز داخلی با نوسانات شدیدی همراه نباشند، قیمت‌‌ها در همین مرز باقی خواهد ماند.

دنیای اقتصاد نوشت:

شروع مثبت اونس طلا

در حالی‌که کاهش سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا موجب افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بازار طلا شد، قیمت فلز زرد پس از سقوط ۶درصدی در هفته گذشته در شروع معاملات روز دوشنبه شاهد افزایش بود. سوددهی اوراق قرضه در حال کاهش است و این به تثبیت قیمت‌ها و تلاش برای ترمیم آن کمک کرده است. سرمایه‌گذاران از این فرصت برای خرید بیشتر طلا استفاده کرده‌اند، زیرا انتظار دارند با توجه به فشار‌های تورمی قیمت فلز زرد بالاتر برود و به همین ترتیب (ساعت ۲۰ روز گذشته) به ۱۷۸۴ دلار رسید.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر مواضع مقام‌های فدرال‌رزرو و از جمله رئیس این بانک در هفته جاری هستند تا سرنخ‌های بیشتری از سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا به‌دست بیاورند. به گفته کارشناسان فنی این بازار اگر سطح مقاومت فنی ۱۷۷۰ دلار در‌هم بشکند، شاهد افت قیمت تا ۱۶۷۷ دلار خواهیم بود.

رنگ پریدگی سکه در بهار

بازار طلا و سکه با شروع سال جدید، بهاری متفاوت و کمرنگ را پشت‌سر گذاشت. در واقع این بازار با افت و خیز‌های اونس طلا در بازار جهانی تاثیرهای قابل‌توجهی را به خود جذب کرد؛ به‌طوری‌که این تغییرات در مجموع عملکرد منفی ۴/ ۶ درصدی را برای این مسکوک ارزشمند در سه ماه اخیر نصیب سرمایه‌گذاران خود کرد. اما در مقابل هر سکه بهار‌آزادی طی یک ماه گذشته ۶/ ۲ درصد سودآوری را به ثبت رساند. با این حال رفتار سکه بسیار متاثر از روند طلای جهانی و نرخ دلار داخلی بوده که با قرارگیری آن در فضای انتخاباتی و انتظارات توافقات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها برای ایران، تمایلات نزولی بیشتری را به خود گرفت. بر این اساس دیده می‌شود که تقاضا برای فروش سکه در موقعیت فعلی و شرایط بازارها کمی کاهش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا اینقدر حاشیه میرویید. پرسیدم قیمت یک مثقال طلا امروز چقدر بوده است.