کد مطلب: ۵۶۷۵۹۳

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۹ مرداد / قیمت طلا افزایش می‌یابد؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۹ مرداد / قیمت طلا افزایش می‌یابد؟

دبیر اتحادیه طلا اعتقاد دارد اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد، به دلیل کاهش تقاضا در هفته گذشته و همچنین تجربه کاهش تقاضا به دلیل نزدیکی به محرم احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار طلا و سکه در هفته گذشته با نوسان قیمت همراه بود. انس جهانی در هفته گذشته حدود چهار دلار افزایش داشت و در کنار آن قیمت دلار نیز نمودار صعودی داشت. بنا بر افزایش قیمت دو فاکتور اثرگذار بر قیمت طلا و سکه، قیمت‌ها در بازار طلا و سمه با افزایش همراه بود.

روز سه‌شنبه حباب سکه افزایش پیدا کرد. در جریان معاملات هفته گذشته تقاضا در برای خرید مصنوعات طلا و سکه کاهش یافت و یکی از دلایت آن افزایش قیمت آن‌ها بود.

نادربذرافشان، دبیراتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و افزایش قیمت دلار و انس جهانی را از عوامل اصلی افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه می‌داند.

بذرافشان درباره روند قیمت‌ها در هفته گذشته اینگونه توضیح داد که قیمت طلا به دلیل نوسانات نرخ ارز با افزایش همراه بود و به دنبال آن تقاضا در بازار کاهش پیدا کرد.

دنیای اقتصاد نوشت:

با افزایش قیمت دلار در هفته گذشته، سکه امامی نیز سیر صعودی گرفت و توانست از دو مقاومت مهم عبور کند. فلز گران‌بهای داخلی در آخرین روز هفته ۲۵۰ هزار تومان رشد را به ثبت رساند و به بهای ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. سکه روز دوشنبه نیز از مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کرده بود. برخی معامله‌گران انتظار دارند که با توجه به افزایش بهای اونس طلا و تثبیت بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلاری، سکه به افزایش خود در روز شنبه نیز ادامه دهد.

قیمت جهانی طلا در معاملات هفته جاری که با نوسانات زیادی در حفظ کانال ۱۸۰۰ دلاری مواجه شد، طی چند رفت و برگشت توانست به سقف قیمتی دو هفته‌ای خود برسد. اونس طلا روز پنج‌شنبه پس از این اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بازار اشتغال آمریکا همچنان به پشتیبانی نیاز دارد و هنوز فاصله زیادی تا افزایش نرخ‌های بهره وجود دارد، ۸/ ۱درصد صعود کرد.

سخنان رئیس فدرال‌رزرو نگرانی‌هایی در مورد تورم به وجود آورد و شاخص دلار را تحت فشار قرار داد به شکلی که دلار به پایین‌ترین سطح ۲ هفته‌ای خود رسید و باعث شد تقاضا برای خرید طلا بالا برود. هر چند قیمت طلا در معاملات روز جمعه تغییر چندانی نداشت و در (ساعت ۲۰) به ۱۸۲۲ دلار رسید اما در مسیر ثبت بزرگ‌ترین رشد هفتگی در بیش از دو ماه اخیر قرار گرفت.

همزمان با افزایش نرخ دلار داخلی در بازار آزاد پس از تعطیلات ۶روزه تهران که دوشنبه هفته گذشته به پایان رسید روند رشد قیمت‌ها در بازار سکه نیز شدت گرفت به طوری که هر سکه بهار آزادی توانست در پایان آخرین روز معاملاتی هفته گذشته مرز مقاومتی ۱۱ میلیون تومانی را بشکند و در قیمت ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار بگیرد و عملکرد مثبت ۸۶/ ۵درصد را در هفته به ثبت برساند.

از نگاه تحلیلگران فنی با توجه به روند فعلی سکه انتظار می‌رود در صورتی که معاملات در بالای این سطح قیمتی تثبیت شوند، سکه می‌تواند تا قیمت ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان صعود کند. رشد ارزش سکه به روند آتی نرخ دلار و شرایط غیر‌اقتصادی همچون سیاست‌های اقتصادی دولت جدید و همچنین اتمام مذاکرات برجامی چشم دوخته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کوروش

    محرم عربها هیچ تاثیری درکاهش قیمت طلا نخواهدداشت وباآغازبه کاردولت لمپن جدیدقیمت طلا دوبرابرخواهدشد.

    • حسین

      امیدوارم از این منفی ها از رو رفته باشی که بعید میدونم !!!!

  • محمد‌

    تا روی کار امدن واستقرار دولت اقای رئیسی یعنی تا ماه های اغازین دولتش گرانی وفشار همه جانبه خصوصا رانت های داخلی اهم از مسکن وملک وارز وخودرو وکالاهای مورد نیاز ضروری مردم همچنان روبه افزایش وبعد از ان روند کاهشی خواهد داشت

  • روحی

    ماه محرم تقاظا کمتر میشه
    الان ۵۰۰ تومن حباب داره

  • 123

    قربون همسایه بد که بخواد بجاش خوبش بیاد

  • احمد

    چی شود نور الا نور

  • حسین

    درود بر رئیسی عزیز . رئیس جمهور محبوب