کد مطلب: ۵۴۷۴۱۴

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

انس جهانی طلا در بازار دیروز سه‌شنبه به ۱۹۰۸ دلار رسید. سکه و طلا در ادامه روند افزایش انس جهانی، با افزایش قیمت همراه بود. رئیس اتحادیه طلا معتقد است اگر روند نوسانی در بازار ارز و طلا ادامه داشته باشد رکود در بازار ایجاد می‌شود و عرضه و تقاضا به درستی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار دیروز انس جهانی طلا به ۱۹۰۸ دلار رسید و روند افزایشی خود را ادامه داد. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۹۳ هزار تومان رسید.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز به نوسانات نرخ ارز و انس جهانی طلا در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: در بازار دیروز انس جهانی افزایش یافت و در کنار افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا در بازر داخلی با روند صعودی همراه بود.

او در ادامه درباره نزدیک بودن به انتخابات توضیح داد: به دلیل نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری انتظار می‌رود رفته رفته یک روند تعادلی در بازار دلار شکل بگیرد اما در چند روز گذشته برخلاف انتظارها نرخ ارز روند نوسانی را داشت و به مرز ۲۵ هزار تومان نزدیک شده است.

درباره آینده بازار طلا و سکه ابراهیم محمدولی فاکتور اصلی را قیمت دلار می‌داند. با توجه به روند افزایشی دلار در چند روز گذشته و نزدیک شدن به کانال ۲۵ هزار تومان، تقاضا کاهش پیدا می‌کند. اگر روند افزایشی قیمت دلار ادامه داشته باشد عرضه و تقاضا در بازارهای دلار و طلا تغییر پیدا می‌کند.

دنیای اقتصاد نوست:

درخشش اونس طلا

بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی در ۲ ماه اخیر به طور کلی صعودی بوده است که این موضوع تحت‌تاثیر افت ارزش دلار شاخص و همچنین رشد نگرانی‌ها و فشارهای تورمی رخ داده است.

اکنون قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح ۶ ماه گذشته خود است. همچنین عامل دیگری که توانسته بر تسریع رشد قیمت‌ها تاثیرگذار باشد بازگشت خریداران چینی و هندی به پای معاملات است. دیروز نیز نرخ اونس جهانی تا ۱۹۱۷ دلار نیز صعود کرد. اما پس از آن رو به کاهش گذاشت و با نوسان‌های زیاد به ۱۸۹۸ دلار در ساعت ۲۰ به وقت تهران رسید. بسیاری از بازارها تحت شرایط غیر اقتصادی درحال تغییر و تحول هستند در حالی که این فلز ارزشمند به دور از هر گونه فشار اقتصادی به‌عنوان پناهگاه امن در مجموع روند رو به رشد خود را طی می‌کند.

تردید معاملات سکه

علاوه‌بر رخدادهای انتخاباتی و تاثیر مستقیم آنها بر بازارها، حضور معامله‌گران خرید سکه، سایه ابهام را بر تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران برای خرید و فروش این فلز گرانبها گسترانده است.

علاوه‌بر این رشد تدریجی نرخ اونس جهانی و برخی تردید‌ها نسبت به مذاکرات هسته‌ای، بر افزایش ارزش این کالا بی‌تاثیر نبوده است. بر این اساس قیمت هر سکه تمام بهار آزادی در روز سه‌شنبه به سطح ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دست یافت. همچنین گفتنی است که اطمینان بالای معامله‌گران سکه به رشد نرخ دلار می‌تواند باعث هجوم تقاضا به بازار سکه و طلا در روزهای آتی شود. نکته‌ای که برخی کارشناسان به آن اشاره دارند، حباب منفی سکه است که به باور آنها با ایجاد اختلاف بیشتر بین ارزش واقعی و بازار، ممکن است قیمت بازاری شاهد رشد قدرتمندی باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.