کد مطلب: ۵۹۷۷۵۸

سیگنال‌های تورم جهانی به بازار طلا و سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۶ آبان

سیگنال‌های تورم جهانی به بازار طلا و سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۶ آبان

با افت جزیی بهای دلار طی چند روز گذشته و کاهش نوسانات این بازار، روند صعودی طلا و سکه هم متوقف شد و از دیروز قیمت آن‌ها ثابت مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته اخیر قیمت طلا و سکه تحت تاثیر رشد دلار و اونس، نوسان افزایشی داشت.

با آغاز روند صعودی بازار ارز از هفته گذشته و تداوم این مسیر تا سه روز پیش، دلار به سقف قیمت امسال یعنی ۲۸۸۰۰تومان رسید؛ از طرفی اونس هم در مسیر افزایشی قرار گرفت و با رشد حدود ۵۰دلار طی این مدت، طلای جهانی تا سطح ۱۸۶۵دلار پیش رفت.

قیمت طلا در بازار داخلی

تحت تاثیر این دو عامل تاثیر‌گذار، قیمت طلا در بازار داخلی تا یک میلیون و ۲۸۰هزار و سکه تا ۱۲میلیون و ۷۰۰هزار تومان بالا رفت؛ اما از شنبه هفته جاری با توقف نوسان صعودی دلار و تعطیلی بازار‌های جهانی، روند نزولی بازار طلا هم آغاز شد که تا عصر دیروز ادامه داشت.

حالا امروز با آغاز به کار بازار‌های جهانی، به‌رغم افزایش حدود ۹دلاری اونس و رسیدن به سطح ۱۸۷۴دلار، قیمت‌ها در بازار طلا متاثر از فروکش کردن نوسانات بازار ارز، ثابت ماند.

گفتنی است که با توجه به ادامه رکود چند ماهه بازار طلا و کاهش حجم مبادلات طلا و سکه، عامل تقاضا نقشی در روند افزایشی یا کاهشی این بازار نداشته و قیمت‌ها صرفا تحت تاثیر نوسانات دلار و اونس بوده است.

نگاه بازار طلا به حرکات دلار

حالا بازار طلا به حرکات دلار چشم دوخته است. با نزدیک شدن به زمان برگزاری مذاکرات برجام، برخی فعالان بازار ارز پیش‌بینی‌ می‌کنند که دلار در چند روز باقی‌مانده به از سرگیری این نشست، مثل هفته پیش نوسان نخواهد داشت.

در این صورت اگر اونس جهانی هم افزایش یابد، اثر چندانی بر قیمت طلا و سکه نخواهد گذاشت.

اما اگر بازار ارز آرامش فعلی را از دست دهد و دلار پا در مسیر افزایشی بگذارد، مجددا شاهد افزایش قیمت طلا و سکه با شیب ملایم خواهیم بود.(اقتصاد آنلاین)

قیمت طلا و سکه چند؟

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی ۱۲میلیون و ۵۳۰هزار و بهای سکه طرح قدیم ۱۲میلیون و ۳۵۰هزار تومان است.

در بازار دیروز نیم سکه با قیمت شش میلیون و ۴۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۷۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین دیروز سه‌شنبه بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده به پنج میلیون و ۴۳۵هزار، قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۵۵هزار و ارزش هر اونس جهانی طلا به ۱۸۷۴دلار و ۵۴سنت رسیده است.

دنیای اقتصاد نوشت:

آرامش در روند بازار سکه

بازار طلا و سکه در ابتدای هفته غرق در فضای هیجانی ناشی از برخی شایعات و اخبار اقتصادی و سیاسی بود،

اما این هیجانات به‌آرامی فروکش کرد؛ این روند روز سه‌شنبه نیز کمی ادامه یافت تا بهای سکه امامی با رشد جزئی در سطح ۱۲میلیون و ۵۵۰‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گیرد.

تحلیلگران معتقدند قیمت سکه در صورتی می‌تواند مرز مهم ۱۲میلیون تومانی را از دست بدهد که در کنار افت دلار به زیر سطح حساس ۲۸‌هزار تومان، قیمت اونس طلا در بازار جهانی تا محدوده ۱۸۰۰دلار عقب‌نشینی کند.

به نظر می‌رسد، با توجه به شرایط تورمی موجود در اقتصاد جهان شاهد افزایش روزافزون تقاضا و قرار‌گیری معامله‌گران در سنگر امن سرمایه‌گذاری باشیم که رونق بازار طلا و سکه در داخل را به همراه دارد.

از سر گیری صعود طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر استمرار نگرانی‌های تورمی، با وجود دلار قوی‌‌‌تر و بازده بالاتر اوراق قرضه، اندکی افزایش پیدا کرد.

با وجود اینکه ارزش دلار به بالاترین حد در ۱۶ماه اخیر رسیده و بازده اوراق خزانه ۱۰ساله آمریکا بالاتر رفته است، قیمت طلا تا ساعت ۱۶معاملات روز گذشته به سطح ۱۸۷۵دلار افزایش یافت.

اما از آن پس وارد روند نزولی شد و تا ساعت ۲۰ به ۱۸۶۱ دلار به ازای هر اونس رسید.

واکنش بازار طلا به تورم بالا

به گفته کارشناسان، تورم تا حدی بالا رفته است تا بازارها انتظار افزایش زودتر از موعد نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را پیدا کنند، اما هنوز به حد کافی موافق افزایش نرخ‌ها نیست و جذابیت دارایی‌‌‌های امنی مانند طلا را با وجود دلار گران‌‌‌تر تقویت کرده است.

اما ناتوانی طلا برای افزایش قابل توجه قیمت پس از موج افزایشی چهارشنبه گذشته، ممکن است نشان‌‌دهنده این باشد که واکنش یکباره به تورم بالا ادامه پیدا نخواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.