کد مطلب: ۵۶۵۲۸۴

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳۱ تیر + آخرین قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۳۱ تیر + آخرین قیمت طلا و سکه

شاخص دلار آمریکا در روز گذشته به بالاترین سطح ۳٫۵ ماه اخیر رسید که این اتفاق برای بازار طلا ضررآور است و خریداران طلا را نگران می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار آمریکا در روز گذشته به بالاترین سطح ۳٫۵ ماه اخیر رسید که این اتفاق برای بازار طلا ضررآور است و خریداران طلا را نگران می‌کند.

در همین مورد اقتصادنیوز نوشته است: تحلیلگران اعتقاد دارند با ادامه تسلط بر نرخ تورم و نرخ بهره در بازار، بازار طلا در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته است. با این حال به گفته یک شرکت سرمایه‌گذاری، عدم اطمینان روزافزون در بازارهای مالی جهانی از این فلز گرانبها پشتیبانی می‌کند.

در همین حال در بازار داخلی نیز وضعیت بازار طلا چندان جالب نیست.

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر درباره تاثیری تعطیلی بازار بر قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفته است: اکثر تولیدکنندگان طلا در شهر تهران مستقر هستند و با تعطیلی تهران قیمت طلا چندان متاثر از تعطیلی بازار نمی‌شود و در شهرهایی که بازار فعال است، خرید و فروش نوسان قیمت را تجربه نخواهد کرد.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر هم با اشاره به تعطیلی مجدد بازار طلا تحت تاثیر تشدید بیماری کرونا به اقتصادآنلاین گفته است: از ابتدای امسال به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، مذاکرات برجام و انتخابات ریاست جمهوری تقاضا برای خرید طلا و سکه پایین بود، اما از حدود ۱۰روز پیش تحت تاثیری تعطیل‌ها و عقب‌نشینی بسیاری از خریداران رکود بازار طلا تشدید شده است. باتوجه به کاهش درآمد‌ها و وضعیت بد اقتصادی، نه تنها تقاضا برای خرید کم شده است بلکه اخیرا شاهد افزایش حجم فروش طلا و سکه‌های خانگی هم بودیم.

اقتصادنیوز نوشت:

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه آمریکا، در میان کمبود اخبار صعودی، نزولی شد. جریان افزایشی بازار طلا برای شروع سریع روند صعودی قیمت در نمودار روزانه که در حال حاضر با مشکل روبرو است ، به یک کاتالیزور اساسی نیاز دارند.

قیمت نقره پس از آنکه در شب گذشته به پایین ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید ، کمی برگشت. معاملات آتی طلای آگوست (شهریور) آخرین قیمت ۸٫۵۰ دلار کاهش به ۱٫۸۰۲٫۸۰ دلار رسید و نقره سپتامبر (مهر) با ۰٫۲۵۵ دلار افزایش با ۲۵٫۲۵ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص دلار آمریکا کمی روند محکم تری به خود گرفت و یک شبه به بالاترین نرخ ۳٫۵ ماه دیگر رسیده است. شاخص دلار همچنان در روند افزایشی قیمتی کوتاه مدت قرار دارد. بازده ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در حال حاضر ۱٫۲۴٪ رسیده است.

در بازار طلا همچنان سرمایه گذاران بر پتانسیل سیاست پولی شدیدتر و فشارهای تورمی بالاتر تمرکز دارند.

با این حال ، یکی از مدیران صندوق می گوید که روند افزایشی در بازار طلا هنوز شروع نشده است زیرا هنوز هم عدم اطمینان زیادی برای حمایت از قیمت فلزات گرانبها وجود دارد. در گزارشی که هفته گذشته منتشر شد ، مدیر نمونه کارها ، Joe Foster ، از استراتژی طلای VanEck ، اظهار داشت که او هنوز هم پتانسیل قیمت طلا را برای بازگشت به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس تا پایان سال می بیند و به نظر می رسد بانک اقدام های فدرال برای جلوگیری از تهدید تورم در حال تعلل است.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۳۰ تیر با هشت هزار و ۳۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۵۶ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد چهارشنبه ۳۰ تیر با ۴۹ هزار تومان افزایش، ۱۰ میلیون و ۳۹۸ هزار تومان معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمتی که در ایران ما بالا بره پایین نمیاد بخودتون زحمت ندید

  • محمد

    خدا به داد مردم برس

  • ناشناس

    گرون بشه یا ارزون ما که پول نداریم بخریم