کد مطلب: ۵۸۳۴۳۱

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۷ مهر / تشدید سیز نزولی اونس

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۷ مهر / تشدید سیز نزولی اونس

اون جهانی در بازار امروز با روند کاهشی همراه بود اما قیمت طلا و سکه به دلیل روند صعودی قیمت دلار با افزایش نسبی قیمت ذبه‌رو شدند. اگر قیمت دلار روند صعودی را حفظ کند و اونس جهانی ریزش ریادی نداشته باشد احتمال ادامه‌دار ب.دن روند صعودی قیمت‌ها وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت جهانی طلا در معاملات امروز، سه‌شنبه، تحت تأثیر تقویت ارزش دلار در انتظار داده‌های بیشتر از بانک مرکزی آمریکا، کاهش یافت.

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتری از تصمیم فدرال‌رزرو و تغییرات سیاست‌گذاری پولی آمریکا هستند، ارزش دلار تقویت شد و باعث شد قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری افزایش یابد و به این ترتیب تقاضای خرید آن افت کند. با پایین آمدن تقاضای خرید قیمت جهانی طلا افت کرد.

عامل دیگری که باعث شد قیمت طلا افت کند این بود که دوشنبه سود اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا رشد کرد و به بالاترین سطح در ۳ ماه اخیر رسید.

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه برخلاف روزهای گذشته، همزمان با تمایلات صعودی بازار ارز، روز سه‌شنبه با اندکی افزایش روبه‌رو شد، به طوری که هر سکه امامی روز گذشته خیز آرامی برای رسیدن به سطح ۱۲میلیون تومان برداشت، اما کاهش اونس طلای جهانی مانع تحرکات صعودی سکه شد، به این ترتیب سکه امامی در سطح ۱۱میلیون و ۹۴۰هزار تومان مورد معامله قرار گرفت.

به گفته برخی از فعالان بازار طلا و سکه، در صورتی که اونس طلا در معاملات بازار جهانی بتواند محدوده حمایت فنی ۱۷۵۰دلاری را در معاملات هفته جاری حفظ کند، تمایل به خرید سرمایه‌گذاران در بازار سکه بیشتر خواهد شد. علاوه بر این، ادامه‌دار شدن رشد نرخ دلار در بازار داخلی می‌تواند به افزایش هرچه بیشتر قیمت سکه تداوم بخشد. بر این اساس، معامله‌گران همچنان با وجود ابهامات در ادامه روند بازار با احتیاط بیشتری معامله می‌کنند.

تشدید سیر نزولی طلا

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر نگرانی‌ها از تبعات ورشکستگی یکی از غول‌های سازنده املاک در چین که با وجود رشد دلار و بازده اوراق قرضه آمریکا از تقاضا برای خرید دارایی‌های امن پشتیبانی کرد، کاهش یافت. در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌‌‌های بیشتری از تصمیم فدرال‌‌‌رزرو و تغییرات سیاستگذاری پولی آمریکا هستند، تقویت ارزش دلار باعث شد قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر‌دلاری افزایش یابد. به این ترتیب، تقاضای خرید آن کاهش چشمگیری داشت و با پایین آمدن تقاضای خرید قیمت جهانی طلا افت کرد. عامل دیگری که باعث شد قیمت طلا افت کند، این بود که سود اوراق قرضه ده‌ساله آمریکا به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسیده است. به این ترتیب، هر اونس طلا سطح ۱۷۵۰دلاری را نیز از دست داد و (در ساعت ۱۹ روز گذشته) به ۱۷۳۵ دلار رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام

  • ناشناس

    براجعه