کد مطلب: ۶۰۴۹۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آینده قیمت طلا پس از مذاکرات / طلا ارزان می‌شود؟

آینده قیمت طلا پس از مذاکرات / طلا ارزان می‌شود؟

ثبات قیمت طلا تقاضا را برای خرید مصنوعات افزایش داده است. حالا فروشندگان طلا چشم به مذاکرات ایران و آمریکا دوخته‌اند. آیا مذاکرات طلا را ارزان می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته بازار طلا راکد بود. در این هفته اما تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شده است. با افزایش میزان تقاضا برای خرید طلا دو مساله وجود دارد. یا فروشندگان از آینده مذاکرات باخبر هستند و همین مساله تقاضا را برای طلا افزایش داده یا ثبات قیمت طلا باعث دلگرمی بیشتر مردم برای خرید طلا شده است. حال آیا آینده مذاکرات تاثیری در قیمت طلا دارد؟

فروشندگان طلا می‌گویند آینده مذاکرات در قیمت دلار بی‌تاثیر نیست. بنابراین با توجه به اینکه قیمت طلا در بازار ایران براساس سه مولفه از جمله قیمت دلار، قیمت انس جهانی طلا و میزان تقاضا تعیین می‎‌شود، بنابراین نقش مذاکرات در قیمت طلا در بازار ایران پررنگ است.

با این حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز می‌گوید: به دلیل شروع دور دوم مذاکرات در هفته آینده پیش‌بینی قیمت طلا سخت شده است. چرا که عوامل متعددی در قیمت طلا نقش دارد که در این وضعیت پیش‌بینی قیمت طلا و سکه را برای فعالان این بازار سخت می‌کند.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در این هفته تقاضا برای خرید طلا معادل بود. یعنی بازار از رکود خارج شده و تقاضا روال عادی را طی کرده است.

او ادامه داد: اگر چه در گذشته تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه پر رنگ بود اما حالا رونق به بازار مصنوعات طلا برگشته و خرید طلاهای ساخته شده بیشتر شده است.

قیمت طلا در آخرین معاملات روز چهارشنبه

براساس این گزارشT گویا مذاکرات پیش‌بینی آینده طلا را سخت‌تر از گذشته کرده است.

روز چهارشنبه (۱۷ آذر ۱۴۰۰) قیمت انس جهانی طلا روند کاهشی داشت و با قیمت یک هزار و ۷۸۳ دلار معامله شده است.

طلا نیز در این روز به قیمت یک میلیون و ۳۹۵ هزار تومان فروخته شد. سکه هم به ۱۳ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان رسیده بود.

پیش‌تر مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: «در هفته سوم آذر قیمت طلا نوسان شدیدی ندارد. چنانچه آینده مذاکرات همچنان مبهم باشد، امکان دارد طلا اندکی گران شود.»

برای مطالعه بیشتر قیمت طلا در آذر ماه را بخوانید.

آخرین اخبار حوزه ارز، طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چشم حتما ارزان میشود خخخخخخ

    • ناشناس

      طلا دیگر ارزان نمی‌شود

    • فاطمه

      فعلا ک داره ارزان میشه

  • ناشناس

    معنی ثبات بازار هم فهمیدیم، خاک بر سرمان شده به مرگ بگیرین به تب راضی بشیم، همین عربستان برای سال سوم تورم صفر را تجربه کرد، یا امارات به عمد کمی تورم میده به بازارها که رونق داشته باشن اینها همسایه های ما هستن اینها همون هایی هستن که ایران فرودگاه بین المللی داشت اونها یک دونه فرودگاه نداشتن که بنده خدا موقعی رفت امارات با هواپیمای صحرایی رفت و تو صحرا فرود آمد وبا شتر آمده بودن استقبالش، حالا اونا کجا وما کجا،،،

  • جواد

    طلا زیریک میلیون میاد گرمی آخر دی .

    • ناشناس

      رو‌چ حسابی اینو میگی

    • ناشناس

      رو چ حسابی اینو میگی مگه چیزی که تو ایران بره بالا پایین هم میاد؟

    • ناشناس

      چا حرفای الکی

  • هوی

    طلاوپرایدو خودرو و دلار وشیر وگوشت وبرنج وهمچی ارزان میشه!فقط این ارزنیهارو در خواب شاید دید وآونجا که دیدین شتر داره دو لپی میخوره پنبه دانه بهش یاد آوری کنید خودتو خفه نکن تازه پنبه دانه هم ارزان شده!!ارزونی کجا بود بودجه به دلار بسته شده وخلاص…..

  • ناشناس

    سلام
    در اینکه هیچ کس نمیدونه شکی نیست همینطورکه شکی نیست اگه کسی فکرشا به این چیزا متمرکز کنه فقط اذیت میشه

  • ناشناس

    به خدا مردم وتمسخر خود کردند فیلمشونه

  • ناشناس

    گفتگوها قطعا” مثبت خواهد بود آمریکا به برجام برخواهد گشت و طلا و ارز افت میکنه.منتها اتحادیه طلا همه چیز رو مبهم جلوه میده تا ثبات قیمت رو در روزهای آتی حفظ بکنه وصنفی که ایشان نمایندشونه ضرر نکنن

    • سجاد

      مگه نوستراداموسه که بفهمه مذاکرات چی میشه
      صنفشم هر چی و هر کی هستن شما میتونی مراجعه نکنی

  • خدادادسمانه

    من ۵۰ میلیون طلا گرفتم اونم گرمی ۱۲۵۰۰۰۰هزار تومن الان طلا اومده پایین به نظرتون طلا تو سه ماهه دیگه میره بالا یا نه ممنون میشم جواب بدین؟