کد مطلب: ۴۳۵۶۹۵

رئیس اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / کرونا تقاضای خرید در بازار طلا را کاهش داد

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته / کرونا تقاضای خرید در بازار طلا را کاهش داد

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: پیش‌بینی ما این است چنانچه قیمت انس جهانی طلا افزایش و قیمت دلار روند صعودی داشته باشد، قیمت طلا نیز تا پایان هفته نوسان خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با نگرانی از این که شیوع سریع ویروس کرونا بتواند ضربه سختی به اقتصاد جهان وارد کند، قیمت طلا بزرگترین رشد هفتگی خود از ۲۰۱۶ به بعد را به ثبت رساند و به ۱۶۷۷ دلار در هر اونس رسید. رشد قیمت طلای جهانی باعث شد که قیمت طلا در بازار داخل ایران نیز با نوسان مواجه شود.

فلزات طلایی که هفته گذشته بالاترین بازدهی را به خود اختصاص داده بودند در دومین هفته اسفند ماه در کانال نزولی قیمت قرار گرفتند و با کاهش قیمت قابل توجهی ظاهر شدند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تهران، در هفته مذکور هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار آزاد با افت ۳٫۵ درصدی از ۶۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان در ابتدای هفته به ۵۹۸ هزار و ۹۰۰ تومان در پایان هفته رسید. این در حالی است که در هفته سوم اسفند قیمت طلا در بازار داخلی به کانال 600 هزار تومان بازگشت.

همچنین قیمت هر سکه بهار آزادی نیز با افت ۴٫۲ درصدی همراه شد، به طوری که قیمت آن از شش میلیون تومان در ابتدای هفته به پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسید.

آیا قیمت طلا تا پایان هفته گران می‌شود؟

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته گران شود؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت انس جهانی طلا مداما در حال تغییر است به طوری‌که از هفته گذشته تاکنون قیمت انس با 24 دلار افزایش به قیمت یک هزار و 674 دلار رسیده است. پیش‌بینی ما این است چنانچه قیمت انس جهانی طلا افزایش و قیمت دلار روند صعودی داشته باشد، قیمت طلا نیز تا پایان هفته نوسان خواهد داشت.

ابراهیم محمدولی افزود: در آخرین معاملات روز پنج‌شنبه هر گرم طلای 18 عیار نیز 597 هزار تومان بود، این در حالی است که امروز قیمت طلا به 602 هزار تومان رسیده است. سکه طرح جدید هم با 70 هزار تومان افزایش به قیمت پنج میلیون و 970 هزار تومان رسید. همچنین قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های گرمی افزایش چندانی نداشت و به ترتیب هر قطعه از سکه‌های نام‌بُرده قیمت دو میلیون و 970 هزار تومان، یک میلیون و 760 هزار تومان و 960 هزار تومان را حفظ کردند.

او با اشاره به حباب سکه اظهار کرد: حباب سکه حدود 30 هزار تومان است که این رقم ناچیزی است. متاسفانه با شیوع ویروس کرونا فعلا داد و ستدی در بازار مصنوعات طلا وجود ندارد، امیدواریم با بهبود شرایط وضعیت برای فعلان اقتصادی نیز بهتر شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.