خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۶۱۴۷

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۴ مرداد

قیمت طلا و سکه در انتظار بازگشایی بازارهای داخلی و خارجی

قیمت طلا و سکه در انتظار بازگشایی بازارهای داخلی و خارجی

بیشتر سکه بازان در شرایط کنونی امیدوار هستند که قیمت دلار در بازار داخلی افزایش پیدا کند و به دنبال آن، خرید فلز گران بهای داخلی نیز در سطح بالاتری قرار بگیرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه دشوار است که در دومین روز هفته بتواند خود را به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برساند. حجم معاملات در بازار فلز گران بهای داخلی به دلیل تعطیلات در روز شنبه محدود بود و قیمت سکه توان تغییرات قابل توجه را نداشت. با توجه به اینکه بانک ها و طلا فروشی ها در روز یک شنبه نیز تعطیل هستند، احتمال وقوع نوسانات معنی دار برای فلز گران بهای داخلی دشوار خواهد بود.

تحلیل گران بازار جهانی طلا پیش بینی می کنند که قیمت فلز زرد در هفته جاری نزولی شود و همین عامل ممکن است تا حدی احتیاط خریداران غیررسمی را در بازار سکه بالا ببرد. با این حال،‌ به نظر می رسد که همه چیز به روز دوشنبه بستگی دارد تا روند انس جهانی و نرخ ارز در بازار داخلی مشخص شود. بازار طلا تحت تاثیر انس جهانی و قیمت دلار در بازار داخلی است بنابراین باید منتظر بود تا نرخ انس جهانی در روز دوشنبه مشخص شود.

معامله‌گران سکه در بازار انتظار افزایش قیمت دلار را دارند تا در کنار افزایش قیمت طلا معاملات در بازار طلا روند بهتری را به خود ببیند. فضای بازار دلار در روزهای اخیر تا حدی تغییر کرده است ولی تا زمانی که این ارز به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی نرود، احتیاط در بازار سکه پابرجا خواهد بود.

اقتصادنیوز نوشت: طلای جهانی معاملات روز جمعه را با قیمت حوالی ۱۸۰۳ دلار آغاز کرد، قیمت‌هایی زیر ۱۸۰۰ دلار را به ثبت رساند و به مرز ۱۷۹۰ دلار نیز نزدیک شد. قیمت طلا در ادامه قدری رشد کرد و دوباره بالای مرز ۱۸۰۰ دلار قرار گرفت. طلا در سه روز پایانی هفته گذشته رقم‌هایی زیر ۱۸۰۰ دلار را تجربه کرد و بالای این مرز پایدار نبود و در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۸۰۲ دلار قرار گرفت.

دیوید مادن ، تحلیلگر بازار Equiti Capital ، گفت که به نظر می رسد دلار آمریکا در شرایط فعلی و شکاف فزاینده سیاست های پولی بین فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا ، نسبتاً کم ارزش است. طلا می تواند در کوتاه مدت در برابر قدرت بیشتر دلار آمریکا به مبارزه ادامه دهد.

مادن اضافه کرد که بهبود اقتصاد آمریکا ، بازگشت بازارهای سهام به رکوردهای بالا ، همچنین افزایش طلا را به دنبال خواهد داشت.

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، ۹ نفر یا ۶۰٪ خواستار کاهش قیمت طلا در هفته آینده بودند. به طور همزمان ، فقط دو تحلیلگر یا ۱۳٪ انتظار دارند که در هفته قیمت های بالاتری را شاهد باشند و چهار تحلیلگر یا ۲۷٪ انتظار دارند که در کوتاه مدت معاملات خنثی باشند.

در همین حال ، ۵۷۱ رای در نظرسنجی های آنلاین خرده فروش به دست آمد. از این تعداد ، ۳۱۵ پاسخ دهنده یا ۵۵٪ به افزایش طلا را پیش بینی می کنند. ۱۴۶ نفر دیگر ، یا ۲۶٪ ، کمتر پیش بینی کردند ، در حالی که ۱۱۰ رای دهنده ، یا ۱۹٪ ، از نظر قیمت بی طرف بودند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.