کد مطلب: ۷۹۲۸۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۰ فروردین ۱۴۰۲/ ادامه افزایش قیمت در بازار فلزات گرانبها

پیش بینی قیمت طلا و سکه 10 فروردین 1402/ ادامه افزایش قیمت در بازار فلزات گرانبها

امروز همسو با روند صعودی قیمت دلار در بازار غیر رسمی، قیمت طلا و سکه نیز مسیری رو به بالا را پشت سر گذاشتند. همچنین در بازار جهانی طلا نیز اونس افزایش قیمت داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز به واسطه افزایش قیمت دلار و عبور آن از نیمه دوم پله سوم کانال پنجم قیمت‌ طلا و سکه نیز افزایشی بود.

این در حالی است که قیمت اونس جهانی طلا نیز امروز همچنان بر مدار افزایشی خود قرار دارد و به هزار و 967 دلار رسیده است.

حالا با این سیر افزایشی قیمت دلار در بازار موازی چه مسیری را برای طلا و سکه می‌توان متصور بود؟

روند صعودی قیمت طلا و سکه ادامه دارد؟

علی عصاری، کارشناس بازارهای مالی در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: «امروز با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار غیر رسمی بالای پله سوم کانال پنجم تثبیت شد، شاهد افزایش قیمت در دیگر بازارها از جمله خودرو و سکه بودیم.»

او ادامه داد: «سکه در معاملات بورسی حدود 32 میلیون تومان بسته شد؛ یعنی افزایش قیمت دلار تاثیر زیادی بر آن داشته است.»

عصاری همچنین بیان کرد: «بنابراین به نظر می‌آید پس از تعطیلات 13 فروردین با وجود تورم نهادینه و یا سنتی که معمولا اوایل اردیبهشت اتفاق می‌افتد، احتمالا دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.»

تاثیر خرید سکه بر بازار طلا

این کارشناس بازارهای مالی همچنین در خصوص تاثیر سکه بر قیمت طلا توضیح داد: «بازار سکه درگیر حباب است و به طور کلی نوسانات آن می‌تواند بازاری آتی برای طلا باشد، به عبارت دیگر وقتی خریدار حاضر است مبلغ بیشتری را بابت حباب سکه بپردازد انتظارات تورمی به نسبت بالاتری وجود دارد و می‌توان قیمت طلا را در این بازار افزایشی پیش‌بینی کرد.»

او در این مورد ادامه داد: «بنابراین با توجه به اتفاق امروز طبیعتا روند قیمتی در این بازار می‌تواند صعودی باشد، ولی احتمال دارد امسال دولت بخواهد نقدینگی را به سمت بازارهای دیگر هدایت کند. البته به واسطه قیمت دلار قطعا در بازار طلا و سکه نیز رشد وجود خواهد داشت، ولی اینکه از بقیه بازارها رشد بیشتری را داشته باشد باید پس از تعطیلات عید نوروز به آن پرداخت.»

قیمت طلا و سکه امروز 9 فروردین 1402

قیمت انواع سکه در بازار

قیمت سکه امامی در حال حاضر به 32 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است و همچنین قیمت سکه بهار آزادی نیز 29 میلیون و 600 هزار تومان و قیمت نیم‌سکه نیز 19 میلیون و 500 هزار تومان ثبت شده است.

از سوی دیگر قیمت ربع سکه نیز امروز 11 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه گرمی نیز به هفت میلیون تومان رسیده است. قیمت طلا ی 18 عیار نیز در لحظه تنظیم این گزارش دو میلیون و 687 هزار تومان اعلام شده و قیمت مثقال طلای 17 عیار 11 میلیون و 640 هزار تومان ثبت شده است.

آخرین اخبار مربوط به بازار دلار و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.