کد مطلب: ۶۰۴۶۵۵

صعود اونس جهانی ادامه دارد؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۷ آذر

صعود اونس جهانی ادامه دارد؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۷ آذر

سکه در آغاز معاملات روز سه‌شنبه با تغییر کانال نرخ دلار افزایش یافت، اما نوسان کمرنگ اونس طلا ترمزی برای رشد مسکوکات طلا در بازار داخلی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بهبود بازده اوراق خزانه آمریکا و انتظارات بالا برای تحکیم سریع‌تر سیاست پولی آمریکا، اندکی کاهش یافت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۷ دلار و پنج سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۷۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۰.۳ درصد کاهش یافته و در ۱۷۷۹ دلار و ۵۰ سنت بسته شده بود.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets‌ در این باره گفت: طلا تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا به تدریج روند کاهشی پیدا خواهد کرد و اگر شاخص قیمت مصرفی رشد بالاتر از حد انتظاری داشته باشد، تنها باعث می شود انتظارات برای اقدام سریع‌تر بانک مرکزی آمریکا تحکیم شود.

اما بازده واقعی همچنان منفی است و بنابراین سرمایه گذاران ممکن است به دنبال متنوع کردن سرمایه گذاری از اوراق قرضه به دارایی‌های سرمایه گذاری دیگری باشند و این امر ممکن است قیمت طلا را پشتیبانی کند. با این حال همه چیز به موضع بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده و تاثیر واریانت اُمیکرون بر انتظارات تورمی بستگی خواهد داشت.

سکه در آغاز معاملات روز سه‌شنبه با تغییر کانال نرخ دلار افزایش یافت، اما نوسان کمرنگ اونس طلا ترمزی برای رشد مسکوکات طلا در بازار داخلی شد. با چنین افزایشی و تثبیت سکه امامی در بالای سطح حساس خریداران بیشتری وارد بازار شدند. همچنین انتظارات افزایشی در این بازار با توجه به رفع نگرانی‌ها درخصوص اومیکرون و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی شدت گرفت.

از دیگر علل افزایش خریداران مسکوکات طلا شکاف بین ارزش ذاتی و قیمت واقعی سکه است که روز گذشته به ۵۰۰ هزار تومان رسید. در روز‌های اخیر بازار سکه بیش از هر زمان دیگری به اخبار مذاکرات احیای برجام واکنش نشان می‌دهد و اهرم خارجی آن به‌عنوان چاشنی در این بازار عمل می‌کند. با این حال با نزدیک‌شدن به دور دیگر مذاکرات هسته‌ای، احتیاط در بازار بالا گرفته و سکه امامی در سطح ۱۳‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان معامله شد.

صعود طلا به سطح مقاومتی

طلا که در شروع معاملات روز گذشته با نوسان کاهشی دنبال می‌شد، بار دیگر افزایش جزئی را شاهد بود و به بالای سطوح حمایتی خود بازگشت. از نظر فنی روند اونس طلا در حال‌حاضر صعودی است چراکه توانسته است بالاتر از برخی سطوح کلیدی پشتیبانی باقی بماند، اما با این حال اگر حرکت صعودی قدرتمندی از خود نشان ندهد این روند معکوس خواهد شد.

از طرفی بازده واقعی همچنان منفی است، بنابراین سرمایه‌گذاران ممکن است به‌دنبال متنوع‌کردن سرمایه‌گذاری از اوراق قرضه به دارایی‌های سرمایه‌‌ای دیگری باشند و این امر ممکن است قیمت طلا را پشتیبانی کند. با این حال همه‌چیز به موضع بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده و تاثیر سویه اومیکرون بر انتظارات تورمی بستگی خواهد داشت. به این ترتیب هر اونس در ساعت ۲۰ روز گذشته به ۱۷۸۴ دلار رسید.(دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا بخریم یا خیر

    • ناشناس

      طلا بخرید.طلای دست دوم.طلا میره بالا.آمریکاوایران باهم توافق نمیکنن چون ایران شرطش برداشتن همه تحریم هاس.آمریکاهم گفته من تحریم هارو برنمیدارم.لعنت به آمریکا.

    • ناشناس

      بخر

  • مسعود

    تمام این تحلیلها جند سال قبل هم بود که سکه بود چهار تومان اونس هم بود 1400 دلار در نهایت همه چی میزنه بالا

  • حسین رضای

    فقط مردموسرکارمیزارین