خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۳۰۵۳

پیش‌بینی قیمت طلا پس از کرونا

پیش‌بینی قیمت طلا پس از کرونا

کارشناسان می‌گویند، سرمایه‌گذاران در پی بحران کووید ۱۹، دو تا سه تریلیون دلار دیگر به بازار طلا تزریق خواهند کرد و قیمت طلا مانند طلایی که در صندوق ETF طلای «اس پی دی آر گلد تراست» وجود دارد می‌تواند حداکثر ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان بازار بین المللی می‌گویند سرمایه‌گذاران در پی بحران کووید ۱۹، دو تا سه تریلیون دلار دیگر به بازار طلا تزریق خواهند کرد.

این به معنای آن است که قیمت طلا مانند طلایی که در صندوق ETF طلای «اس پی دی آر گلد تراست» وجود دارد می‌تواند حداکثر ۳۰ درصد افزایش پیدا کند.

مشکل این است که وضع قرنطینه مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ به برخی مشکلات مالی از جمله آسیب‌های بلندمدت به شماری از اقتصادها و افزایش استقراض دولتی منجر شده و مسائلی از این قبیل باعث نگرانی سرمایه‌گذاران بزرگ می‌شود.

طبق گزارش تحقیقاتی اخیر شرکت مدیریت دارایی فلزات ارزشمند اسپروت، در نتیجه شمار فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران به دنبال خرید طلا برای کاهش ریسک‌های سرمایه گذاری خود و حفظ قدرت خرید دارایی‌هایشان هستند. اکثر سرمایه‌گذاران می‌دانند هنگامی که دارایی‌های متنوعی را در اختیار دارند، طلا ریسک‌های کلی را متنوع می‌کند. همچنین در بلندمدت، طلا ارزش خود را از نظر تورمی حفظ می‌کند. نتیجه این امر احیای علاقه به خرید طلا برای اهداف سرمایه گذاری بوده است.

در گزارش اسپروت آمده است: برخی از سرمایه‌گذاران سرانجام به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ضروری در مجموع دارایی‌هایشان نگاه می‌کنند. در حال حاضر ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاران خریدهایی در بازار طلا انجام داده‌اند که معادل یک تا دو درصد دارایی‌هایشان است. با این حال شمار سرمایه‌گذارانی که خواهان طلا هستند به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و احتمالا سه تا پنج درصد از دارایی‌شان را به خرید طلا اختصاص می‌دهند. به عبارت دیگر پول بیشتری وارد بازار طلا خواهد شد و قیمت‌ها را بالاتر می‌برد.

بر اساس گزارش فوربس، اگر برآورد شرکت اسپروت صحیح باشد اونس طلا که اخیرا در محدود ۱۹۱۷ دلار معامله شد می‌تواند تا مرز ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار صعود کند.

اونس طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار آمریکا ۱۹ دلار و ۹۰ سنت معادل یک درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۹۳۲ دلار و ۶۰ سنت بسته شد. قیمت‌ها در طول معاملات در پایین‌ترین سطح تا ۱۹۱۴ دلار و در بالاترین سطح تا ۱۹۸۷ دلار معامله شدند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا بهترین وسیله سرمایه گذاری دراز مدت است و باید پول ایران با پشتوانه طلا انجام گیرد تا از تورم و وافزایش نقدینگی جلو گیری شود. طلا در دراز مدت صعودی بوده و ربطی به تورم داخلی ندارد تورم داخلی با ارز انجام می شود ولی چون طلا با قیمت انس سنجیده می شود و مقدار ابن فلز محدود است همواره صعودیست.بهتر است مردم پس انداز خود در هر ماه را به طلا تبدیل کنند البته نه اینکه دلالی و نوسان گیری کنند اگر هر کسی پس انداز خود در هر ماه که مبلغ کمی است به طلا تبدیل کند و یکدفعه به سمت طلا هجوم نبرند نقدینگی و تورم کاهش خواهد یافت.و پولها دارای پشتوانه خواهند بود

    • ایران

      تشکر

  • ناشناس

    طلا چقدر گران میشود آیا بخریم یا نه

    • الهه

      اگه به پولت نیازی نداری بخر،میره بالا

    • علی

      با سلام . طلا گران خواهد شد .۱۰۰ درصد
      فکر کنم در اواخر آبان طلا ۱۲۸۰ الی ۱۳۸۰ باشه .
      دلارهم به نظر بنده ۲۷ هزار باشه
      شاخص بورس هم روی ۲۲لی۰۰ الی ۲۴۰۰ باشه و یا کمی بیشتر

    • رامین

      احسنت.فقط رییس بفرمایید الان برج ۱۲است ایا امیدی ب گران شدن طلا جود دارا

  • رضا بانکی

    انس طلا دراواسط پاییزبه کمتراز۱۷۰۰دلارکاهش خواهدیافت ((مگرحادثه غیرمترقبه ای چون جنگ ووورخ دهد))اینراثبت کنیدشک نکنیدبه نگارنده تحسین خواهیدکرد.ودرایام عیدروی ۱۶۰۰و۱۵۰۰خواهدچرخید,,, با هرکس علاقه داسته باسدشرط بندی میکنم,,,

    • ناشناس

      یعنی میفرمایید بالا میره؟

  • ناشناس

    آیا طلا تا 2ماهه دیگر پایین میآید

  • ناشناس

    لطفا یکی بگه الان طلا بخریم یانه ۶ مهر۹۹