کد مطلب: ۵۹۶۰۰۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بی‌تاثیری اونس جهانی طلا در صعود سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

بی‌تاثیری اونس جهانی طلا در صعود سکه / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

در پی قوی شدن ارزش دلار، قیمت طلا در بازار جهانی کاهش پیدا کرد اما کاهش قیمت اونس جهانی نتوانست تاثیری بر سیر صعودی قیمت طلا و سکه در بازار داخل بگذارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد قیمت دلار در روز چهارشنبه موجب شد اثر افت بهای اونس طلا در بازار داخلی چندان مورد توجه سکه‌بازان قرار نگیرد. سکه دیروز توانست ۴۵ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت برساند و در محدوده ۱۲ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان قرار بگیرد. افزایش قیمت سکه در شرایطی رقم خورد که دیروز به یکباره اونس طلا در بازارهای جهانی راه نزولی را در پیش گرفت.

اونس طلا در شرایطی که در روز سه‌شنبه تا بالای محدوده هزار و ۸۳۰ دلار جهش کرده بود، به یکباره روز چهارشنبه با فشار فروشندگان مواجه شد و ساعت ۳ بعدازظهر در محدوده هزار و ۸۲۲ دلار معامله شد.

به گفته فعالان، از پنج‌شنبه هفته گذشته، اونس طلا به صورت قدرتمندی در مسیر افزایشی قرار گرفت و طی کمتر از ۵ روز کاری، ‌بیش از ۷۰ دلار رشد را به ثبت رساند. رفتار صعودی اونس طلا موجب شد از ابتدای هفته جاری سکه امامی با قدرت در مسیر صعودی قرار بگیرد و حتی به بالای مقاومت بزرگ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نفوذ کند. در این شرایط، انتظار می‌رفت که برگشت اونس طلا مورد توجه بازیگران بازار سکه قرار بگیرد. با این حال، رفتار صعودی دلار به اندازه‌ای برای سکه‌بازان برجسته بود که ترجیح دادند افت قیمت اونس طلا را جدی نگیرند.

افزایش خرید سکه

سکه در معاملات روز چهارشنبه از مرز حساس خود گذشت و معامله‌گران با جسارت بیشتری در موقعیت خرید قرار گرفتند. جو صعودی حاکم بر بازار طلا و سکه ناشی از کانال‌شکنی دلار در روزهای پیشین بوده و ‌ادامه افزایش اونس طلا چشم بازیگران سکه داخلی را به خود خیره کرده است. تند شدن دور رشد اونس طلا و سیر صعودی دلار ارزش ذاتی سکه را نیز به‌طور معناداری افزایش داده و این موضوع تمایل خرید معامله گران را بیشتر می کند. چنین افزایشی می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد فضای هیجانی بیشتر در روزهای آتی ‌شود. به این ترتیب سکه امامی روز گذشته به ۱۲میلیون و ۲۷۰هزار تومان افزایش یافت. با این حال، هراسی در بازار سکه وجود دارد که به یک‌باره دلار مرز ۲۸هزار تومانی را از دست بدهد. این موضوع موجب می‌شود معامله‌گران سکه در خرید احتیاط بیشتری کنند.

طلا در معاملات روز چهارشنبه به رغم قوی شدن ارزش دلار و درحالی‌که این فلز گرانبها روز سه‌شنبه کانال حساس ۱۸۳۰دلاری را لمس کرد و در این محدوده بسته شد، باز هم صعود کرد و تا ساعت ۲۰ به وقت تهران به ۱۸۵۸ دلار در هر اونس رسید. بازار اکنون منتظر انتشار شاخص قیمت مصرفی آمریکا در روزچهارشنبه است. این گزارش به همراه شاخص قیمت تولیدکننده می‌تواند موضع بانک مرکزی آمریکا درخصوص افزایش نرخ‌های بهره را به آزمون بگذارد. به گفته کارشناسان، افزایش نرخ‌های بهره ممکن است به سرعتی که بازارها در ابتدا انتظار داشتند روی ندهد و تورم همچنان بالا بماند و فضای مساعدتری برای صعود این فلز ارزشمند فراهم کند.(دنیای اقتصاد)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.