کد مطلب: ۴۱۸۷۶۹

بررسی تجارت‌نیوز از وضعیت بازارهای جهانی در سال آینده:

پیش‌بینی قیمت نفت در سال ۲۰۲۰ / موسسات مالی چشم‌انداز خود از بازار نفت را اصلاح کردند

پیش‌بینی قیمت نفت در سال 2020 / موسسات مالی چشم‌انداز خود از بازار نفت را اصلاح کردند

جی‌پی مورگن پیش‌بینی کرده است که هر بشکه نفت خام برنت در سال آینده 64.50 دلار به‌ازای هر بشکه خواهد بود. موسسه گلدمن سَکس هم اخیرا چشم‌انداز خود از قیمت نفت را برای سال آینده تغییر و به 63 دلار افزایش داده است.

بر اساس تازه‌ترین پیش‌بینی‌های جی‌پی‌ مورگن، با توجه به تاثیرگذاری کاهش تولید اوپک از یک‌سو و رشد اقتصادی بهتر در اقتصادهای نوظهور، قیمت نفت در سال 2020 افزایش می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس ، این شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی برآورد کرده است که سال آینده بازار نفت به جای تولید بیش از حد با کسری 200 هزار بشکه در روز مواجه خواهد بود.

این در حالی است که جی‌پی مورگن در ماه سپتامبر پیش‌بینی کرده بود، در سال 2020 بازار طلای سیاه 600 هزار بشکه نفت مازاد در روز خواهد داشت.

پیش‌بینی رشد تقاضای یک میلیونی برای نفت از سوی این موسسه همانند ماه سپتامبر است و هیچ تغییری نکرده است.

جی‌پی مورگن پیش‌بینی کرده است که هر بشکه نفت خام برنت در سال آینده 64.50 دلار به‌ازای هر بشکه خواهد بود. این در حالی است که پیشتر نفت 59 دلاری را برای سال 2020 پیش‌بینی کرده بود.

نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز به 60 دلار در سال آینده افزایش می‌یابد.

این موسسه مالی آمریکایی اما اعلام کرده است که در سال 2021 قیمت نفت به 61.5 دلار کاهش خواهد یافت.

از مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت نفت در هفته‌های اخیر می‌توان به نهایی شدن فاز اول توافق تجاری و افزایش امیدها برای بهبود وضعیت اقتصادی جهان اشاره کرد.

این خوش‌بینی‌ها موجب شد در معاملات سه‌شنبه گذشته قیمت هر بشکه نفت برنت به 66.15 دلار، یعنی بالاترین سطح از ماه سپتامبر (زمانی که حملات حوثی‌ها به پالایشگاه آرامکو انجام شد) برسد. این ناآرامی‌ها موجب شد در تولید روزانه پنج میلیون بشکه اختلال ایجاد شود و قیمت نفت افزایش یابد.

موسسه گلدمن سَکس هم اخیرا چشم‌انداز خود از قیمت نفت را برای سال آینده تغییر داده است. با توجه به توافق‌های اوپک‌پلاس برای کاهشِ بیشتر تولید، این شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی انتظار دارد میانگین قیمت نفت برنت به 63 دلار و قیمت نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت به 58.50 دلار برسد.

علی‌رغم افزایش امیدها به کاهش عمیق‌تر تولید اوپک اما احتمال افزایش تولید نفت در ایالات متحده همچنان بالاست. طی چند هفته گذشته تولید آمریکا به 12.9 میلیون بشکه در روز رسیده است؛ این در حالی است که این رقم در ابتدای سال 11.7 میلیون بشکه بوده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.