کد مطلب: ۷۳۲۶۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی بورس هفته دوم آذر (اینفوگرافیک)

پیش‌ بینی بورس هفته دوم آذر (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت رشد کمتر از یک درصدی را ثبت کرد؛ بر همین اساس کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده و صنایع پیش‌رو را بررسی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران این هفته روند خوبی را پشت سر نگذاشت و تنها با رشد ۰.۵ درصدی یه سطح یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز همانند هفته‌های گذشته وضعیت خوبی داشت و توانست با افزایش ۱.۴ درصدی در تراز ۴۱۳ هزار واحدی بایستد. فرابورس نیز عملکردی شبیه به بورس داشت و شاخص آن با رشد نیم درصدی در سطح ۱۸ هزار و ۶۹۱ واحد به کار خود پایان داد.

ارزش معاملات خرد بازار نسبت به هفته گذشته کاهش داشت و در مجموع به ۱۴ هزار و ۹۰۵ میلیارد تومان رسید.

بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه ۲۷۶۱ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۹۲۹ میلیارد تومان، دوشنبه ۳۲۹۰ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳۳۰۰ میلیارد تومان و در نهایت چهارشنبه ۲۶۹۴ میلیارد تومان ارزش معاملات خرد بورس بود.

کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل برگشت بورس تهران به مسیر صعودی را سقف شکنی اخیر دلار در بازار آزاد است که تاثیر مستقیمی بر روند بازار سهام از منظر انتظارات تورمی داشت. پس از عقب‌نشینی دلار فردوسی از سقف تاریخی جدید خود نیز شاهد فروکش کردن تب داغ بازار سرمایه بودیم و نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با وجود تداوم روند صعودی، از قدرت بالایی برخوردار نبود و فعلا در میانه پایینی ابر کانال ۱.۴ میلیون واحدی در حال نوسان است.

پیش بینی بورس 12 آذر

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سرمایه را در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی خوب سهامها در حال رشد ملایم هستند . همین طور پیش بره از زیانهای 300 درصدی 3 سال گذشته 10 درصدش تا پایان سال جبران میشه.