کد مطلب: ۷۱۲۴۰۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته چهارم مهر (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته چهارم مهر (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت توانست بازدهی مثبتی را ثبت کرد و بر اساس این بازدهی کارشناسان روند معاملات و صنایع پیش‌روی هفته آینده را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس تهران در آخرین روز کاری هفته گذشته یعنی ۱۲ مهر ماه معادل یک میلیون و ۳۱۳ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۳۱۹ هزار واحدی رسید و توانست رشد ۰٫۴۵ درصدی را ثبت کند.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن برخلاف هفته‌های اخیر نوسان چندانی نداشت و در همان محدوده هفته قبل یعنی ۳۸۰ هزار واحدی ماند. در این هفته رکورد ارزش معاملات بازار سرمایه شکست و نسبت به هفته‌های اخیر به بالاترین حد خود رسید. ارزش معاملات این هفته در مجموع به ۱۰ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان رسید.

با توجه به این روند اغلب کارشناسان عقیده دارند که هفته آینده بازار سرمایه وضعیت نسبتا متعادلی خواهد داشت.

از سوی دیگر اخبار بازارهای جهانی نیز تاثیر بسیار مهمی روی بورس دارد و می‌تواند روند معاملات را تغییر دهد. نوسان قیمت کامودیتی‌ها می‌تواند تاثیر مهمی روی بازار سرمایه داشته باشد و این تاثیر در عرض یک تا چند هفته رخ می‌دهد. افزایش قیمت کامودیتی‌ها یک سیگنال مثبت برای بازار سرمایه به حساب می‌آید و می‌تواند صنایع مربوط را در بورس تهران صعودی کند. در مقابل کاهش قیمت نیز یک سیگنال منفی برای بازار سرمایه است.

نباید از تاثیر مذاکرات هسته‌ای غافل ماند چرا که این موضوع یک سیگنال قوی برای کلیت اقتصاد است. با رسیدن به توافق در مذاکرات برجام اقتصاد و بورس نیز به آرامش می‌رسند و به مرور از رکود خارج می‌شوند. اما در صورت عدم توافق اقتصاد کشور و خصوصا بورس تهران ضربه سنگینی می‌خورد و اعتماد مردم و سهامداران نیز کاهش می‌یابد.

پیش بینی بورس هفته چهارم مهر

پیش بینی بورس هفته چهارم مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منفی است مطمئنم

  • ناشناس

    انشالله که هفته خوبی باشه

  • ناشناس

    هر روز منفی آخه چرا