کد مطلب: ۷۹۰۵۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌‌بینی بورس هفته دوم فروردین (اینفوگرافیک)

پیش‌‌بینی بورس هفته دوم فروردین (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در سالی که گذشت رشد 43 درصدی داشت و به این ترتیب معامله‌گران را امیدوار به تعطیلات نوروزی فرستاد. کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در سالی که گذشت توانست رشد خوبی را پشت سر بگذارد؛ در سال 1400 شاخص کل بورس تهران روی عدد یک میلیون و 367 هزار واحدی بود و در پایان سال 1401 به محدوده یک میلیون و 960 هزار واحدی رسید.

این ارقام نشان‌دهنده رشد 43 درصدی نمانگر اصلی بازار سرمایه است. همچنین شاخص هم‌وزن نیز توانست بازدهی 68 درصدی را طی یک سال پشت سر بگذارد.

یکی از عواملی که باعث شد بازار سرمایه در یک سال گذشته رشد خوبی را پشت سر بگذارد، عرضه خودرو در بورس کالا و افزایش قیمت دلار بود. بررسی نمودارها نشان می‌دهد که بازار سهام در یک سال اخیر همسو با قیمت دلار رشد کرده است.

پیش بینی بورس ۵ فروردین

پیش بینی بورس

سال گذشته، سال نسبتا خوبی برای بورس تهران بود و شاخص با سبزپوشی بسته شد. به واسطه همین سبزپوشی و سابقه بازار اغلب کارشناسان عقیده دارند اولین هفته معاملاتی بازار سهام سبز خواهد بود.

تقریبا هر سال بازار سهام در اولین هفته کاری با سبزپوشی مواجه می‌شود و طبق این تجربه و وضعیت بسته شدن شاخص در پایان سال گذشته، فعالان بازار سهام می‌گویند بورس حداقل یک هفته سبزپوش می‌ماند.

البته بررسی وضعیت بازارها در سال گذشته و چشم‌انداز تورمی نشان می‌دهد که بازار سرمایه امسال می‌تواند به تنهایی مقابل تورم بایستد و به سرمایه‌گذاران خود سودی بیش از تورم بدهد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.