کد مطلب: ۷۶۴۳۰۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌‌بینی بورس هفته دوم اسفند (اینفوگرافیک)

پیش‌‌بینی بورس هفته دوم اسفند (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، رشد بیش از هشت درصدی داشت. کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در اولین هفته اسفند ماه برخلاف ماه گذشته وضعیت خوبی را پشت سر گذاشت؛ اما شاخص در آخرین روز کاری هفته منفی شد. شاخص کل هفته گذشته روی عدد یک میلیون و 524 بود. این هفته اما شاخص کل در محدوده یک میلیون و 656 هزار واحدی ایستاد و در نهایت رشد 8.6 درصدی را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن با رشد شش درصدی در سطح 503 هزار و 202 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس رشد 7.2 درصدی را تجربه کرد و در تراز 21 هزار و 346 واحدی ایستاد.

در هفته‌ای که گذشت ارزش معاملات خرد و حق‌تقدم‌ها نسبت به هفته اخیر روند افزایشی داشت. بر همین اساس روز یکشنبه ارزش معاملات 4 هزار و 269 میلیارد تومان، روز دوشنبه 6 هزار و 337 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه 9 هزار و 214 میلیارد و روز چهارشنبه 6 هزار و 594 میلیارد تومان برای ارزش معاملات خرد و حق‌تقدم‌ها ثبت شد.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس

در این هفته صورت‌جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) منتشر شد و نرخ بهره ایالات متحده باید در انتظار یک افزایش ۰.۲۵ درصدی دیگر باشد. اعضای فدرال تاکید کردند که با وجود کاهش نرخ تورم طی ماه‌های گذشته، این نرخ همچنان با هدف دو درصدی خود بسیار فاصله دارد.

آمار منتشرشده طی ماه گذشته نیز نشان می‌دهند که تورم همچنان سرسخت است و بازار کار نیز واکنش قابل انتظاری را به افزایش‌های نرخ بهره نشان نداده است. آن‌ها همچنین تاکید کرده‌اند تا زمانی که تورم به هدف دو درصدی خود نرسد، این روند سیاست‌های انقباضی ادامه خواهد داشت و این موضوع ممکن است برای مدتی به طول بیانجامد.

بازارهای جهانی نسبت به این خبر واکنش نشان می‌دهند و انتظار می‌رود بورس نیز بلافاصله نسبت به این خبر واکنش نشان دهد. به واسطه این خبر احتمالا با افزایش نرخ کامودیتی‌ها مواجه شویم و با افزایش آن نیز بورس تهران می‌تواند بلافاصله واکنش نشان دهد.

انتظار می‌رود که پس از این جلسه قیمت نفت، طلا، روی، مس و دلار به صورت موقت با افزایش نرخ مواجه شوند؛ اما پس از چند هفته این افزایش نرخ جای خود را به رشد خواهد داد و آن زمان قیمت‌ها صعود و به واسطه آن بورس نیز صعودی می‌شود.

به هر ترتیب و با توجه به اخبار بورس‌های جهانی انتظار می‌رود که بورس تهران در دومین هفته اسفندماه به واسطه حمایت و اخبار رشد کند و احتمالا این رشد تا پایان سال ادامه داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.