کد مطلب: ۴۶۸۲۸۲

پیش بینی کارشناسان از آینده بازار طلا

پیش بینی کارشناسان از آینده بازار طلا

برخی از تحلیلگران بازار جهانی بر این باورند که قیمت طلا عقب نشینی کند یا نه، طلا همچنان به ثبت رکوردهای جدید ادامه می‌دهد و به سوی مرز ۲۱۰۰ دلار و بالاتر از آن در حرکت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تحلیلگران اظهار می کنند علاقه بسیار بالای سرمایه گذاران به فلزات ارزشمند، روند صعودی طلا را پرقدرت نگه می‌دارد و از سوی دیگر عوامل کلان که در افزایش قیمت طلا موثر بوده‌اند، تغییر نکرده‌اند و از تداوم روند صعودی این فلز ارزشمند پشتیبانی می‌کنند.

طلا هفته گذشته برای نخستین بار از مرز ۲۰۰۰ دلار و سپس از مرز 2050 دلار عبور کرد و تا رکورد ۲۰۸۹ دلار هم پیش رفت. هر اونس طلا در معاملات بازار نیویورک ۴۱ دلار و ۴۰ سنت معادل دو درصد سقوط کرد و در ۲۰۲۸ دلار بسته شد اما همچنان بالای مرز روانی مهم ۲۰۰۰ دلار ماند و برای کل هفته ۲.۲ درصد رشد ثبت کرد.

تحلیلگران به کیتکونیوز گفتند: تدابیر محرک مالی و پولی جهانی، طوفان کاملی برای طلا فراهم کرده اند و با وجود سقوط دو درصدی قیمت این فلز زرد در معاملات روز جمعه، روند کلی بازار بسیار مثبت مانده است.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز به کیتکونیوز گفت: عقب نشینی قیمت‌ها برای بازار خوب است و اجازه می‌دهد از حباب قیمت کاسته شود. باید به خاطر داشت که قیمت طلا به سرعت و بدون اصلاح صعود کرد. طلا ممکن است پیش از ادامه روند صعودی، تا ۲۰۱۱ دلار که میانگین قیمت ۱۰ روزه است، عقب نشینی کند. با این حال انتظار می‌رود عقب نشینی قیمت‌ها با افزایش تقاضای خرید روبرو شود زیرا سرمایه‌گذاران در حاشیه بازار نشسته و منتظرند تا در قیمت خوب وارد بازار شوند.

در شرایطی که بانک‌های مرکزی به چاپ پول برای حمایت از اقتصادهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا اقدام کرده‌اند، طلا به عنوان سدی در برابر تورم و یک دارایی امن دیده می‌شود.

با این حال تحلیلگران هشدار دادند اگر طلا به پایین قیمت ۲۰۲۵ دلار نزول کند، احتمال کاهش بیشتر فروش این فلز ارزشمند وجود دارد.

به گفته دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز، مردم طلا و نقره را پناهگاه واقعی سرمایه خود می دانند. یکی از دلایل افزایش قیمت این فلزات، چاپ پول بوده که بازده واقعی را منفی کرده است. با منفی شدن یا کاهش نرخ‌های بهره، سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند به جای نگهداری پولهایشان در بانک، به خرید طلا بپردازند.

پاویلونیس انتظار دارد طلا تا پایان سال نزدیک به ۳۰۰۰ دلار صعود کند.

سرمایه گذاران در هفته جاری به مذاکرات بسته محرک مالی در واشنگتن باید توجه دقیقی داشته باشند. تصویب یک بسته محرک مالی عظیم دیگر احتمالا به معنای چاپ پول بیشتر، دلار ضعیفتر و قیمت بالاتر طلا است. با این حال مذاکرات در این خصوص پیشرفت نکرده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا تاکید کرده که کاخ سفید و سران دموکرات کنگره هنوز درباره مسائل مهمی اختلاف نظر دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده اگر توافقی حاصل نشود، ممکن است شخصا دخالت کند و فرمان اجرایی برای تمدید حقوق بیکاری و وضع مالیات بر دستمزد امضا کند.

موضوع دیگری که مورد توجه بازار طلا خواهد بود، افزایش تنشها میان چین و آمریکا به خصوص پس از امضای فرامینی توسط ترامپ برای ممنوعیت مبادلات شهروندان آمریکایی با اپلیکیشنهای چینی تیک تاک و وی چت است. احکام مذکور ۴۵ روز دیگر اجرایی می شوند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، هفته جاری هفته شلوغی از نظر انتشار آمار اقتصادی است و برخی از این آمار شامل شمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری، خرده فروشی و تولید صنعتی آمریکا هستند. آمار هفته جاری برای ژوییه خواهد بود و روند احیای اقتصادی آمریکا را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا در داخل ایران تا چند وقت دیگه سقوط میکنه

  • ناشناس

    اینده از ان طلاست

  • ناشناس

    من حاضرم با ضرس قاطع وصریح عرض کنم وتعهد بدهم که خرید طلا دراین دوره وزمانه بهترین سرمایه گذاری وبیشترین سود دهی را دارد حتی نسبت به مسکن وبورس وبدون ریسک است البته توجه شود در درازمدت مثلا سه سال دیگر طلا گرمی شش هفت میلیون تومان است

  • سعید

    یعنی طلا کی باز بالا میره کسی میدونه

  • ناشناس

    به نظرمن که طلا

  • ناشناس

    سکه چی میشه؟

  • ناشناس

    سلام اِآن طلا بخریم؟

  • حمید

    سلام به نظرتون طلاروندکاهشی ادامه داره یااینکه احتمال داره دوباره بالابره زودی یانه چون دوسکه دارم میخواستم بفروشم ممنون

  • رضا

    خواهد ریخت و زیر 500 دلار می رسد چارت 4 ساله را ببینید نمودار فیبو بزنید الگوریتم بال پروانه ایی وارونه زده است

    • محسن

      سکه میشه ۱۵ میلیون

  • ناشناس

    طلا تا ی ماه دیگ ۳ هزاردلار و سکه ۱۵ میلیون میشه بخرید و نفروشین