کد مطلب: ۴۸۴۷۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۱۰ پیش‌بینی از آینده بورس / کارشناسان چقدر به بورس امیدوارند؟

10 پیش‌بینی از آینده بورس / کارشناسان چقدر به بورس امیدوارند؟

بازار سهام در هفته اخیر نیز یک روند متعادل مثبت را مانند دو هفته قبل پشت سر گذاشت. در مجموع ابتدای امسال تاکنون نیز بورس بیشترین بازدهی را نسبت به دیگر بازارها داشته اما روند عقب ماندن آن از دیگر بازارها طی دو ماه اخیر برخی سهامداران را نگران کرده است. در این شرایط کارشناسان چه پیش‌بینی‌ای از آینده بورس دارند؟

پیمان حدادی: هفته بعد به دلیل خبر لغو تحریم‌های آمریکا و احتمالا افزایش حجم معاملات به دلیل ارزندگی سهم‌ها و همچنین گزارش‌های شش ماهه روند بازار صعودی خواهد بود، هرچند ممکن است در روزهای ابتدایی هفته شاید روند به صورت اندک منفی باشد اما بازدهی بازار سهام هفته آینده احتملا مثبت خواهد بود.

ایمان رئیسی: از هفته بعد بازار بهتر و بدون صف فروش را شاهد خواهیم بود.

علیرضا تاجبر: درحالی‌که دولت و سهامداران حقوقی عمده از هر فرصتی برای خروج پول استفاده می‌کنند، نمی‌توانیم بگوییم حمایتی در حال انجام است. سیاست‌گذاری‌های حقوقی‌ها نشان می‌دهد آنها به‌دنبال حمایت از همه سهامداران نیستند که در نهایت منجر به بی‌اعتمادی سهامداران خرد از بازار می‌شود. بازارسرمایه دو ماه سخت و طاقت فرسا را پشت‌سر گذاشت، اما هم‌اکنون روند بازار در حال برگشت است و این برگشت ربطی به حمایت دولت ندارد. دولت هیچ حمایت و برنامه‌ای برای بهبود وضعیت بازار سهام نداشت و عامل اصلی بسیاری از صفوف طولانی فروش، حقوقی‌ها هستند. اصلاح شدید قیمت ها، جذابیت بنیادی سهام و گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها، بازار را به سمت تعادل هدایت کرده این در حالی است که حقوقی‌ها جز به‌هم ریختن بازار نقش دیگری ایفا نکردند.

محمد گرجی‌آرا: تصمیمات شبانه‌ای که پشت درهای بسته گرفته می‌شود از قبیل ممنوعیت معامله برخی نمادها، محدود کردن دامنه نوسان سکه و جابه‌جایی نمادها بدون اطلاع‌رسانی به فعالان این حوزه و هرگونه تصمیماتی که از این جنس به بهانه حمایت از بازار گرفته می‌شود اعتماد سرمایه‌گذار نسبت به بازار را خدشه‌دار و پیش‌بینی‌پذیر بودن آن را از سرمایه‌گذار سلب می‌کند. در چنین شرایطی مردم در جهت حفظ ارزش سرمایه خود سراغ بازارهای مالی موازی می‌روند.

بهروز زارع: با توجه به اینکه زمینه و انتظار صعود همچنان در بازار سرمایه وجود دارد، اما رشد به‌صورت شارپ نخواهد بود؛ در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران باید از برخورد احساسی در این بازار به شدت پرهیز کنند.

حسین فهیمی‌راد: به نظر می‌رسد در پاییز روند بازار با ثبات و همراه با نوسانات محدود باشد و آرامش به بازار بازگردد البته دولت می‌تواند با بسترسازی مناسب در جهت ورود اقشار کم‌درآمد به بورس زمینه بهره‌مندی آنها از بازار سرمایه‌را فراهم کند.

مهدی رباطی: با توجه به روند رشد پایه پولی و پیش بینی تورمی که برای دو سال آینده داریم انتظار می‌رود که بورس بهترین بازار برای دو سال آینده باشد و بازار از اوایل دی ماه یا اواخر آذرماه وارد روند افزایشی شود.

احمد اشتیاقی: فکر می‌کنم بازار نیز به‌طور میانگین در قیمت‌گذاری سهام با دلار 22 هزار تومان هماهنگ شده باشد. به‌نظر من از دید احتیاط و محافظه کاری این ارقام مناسب است. فکر می‌کنم به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های معدنی، فلزی و شیمیایی افت قیمت چندانی را شاهد نبوده‌اند. به‌نظر من بازار سرمایه می‌تواند برای سرمایه‌گذاران بازده مصون از تورم ایجاد کند.

علی خوانپایه : هر چه به پایان سال نزدیکتر شویم بازار می‌تواند بهتر شود و احتمال دارد روند بازار تا پایان سال یعنی اسفندماه صعودی باشد.

حمید اسدی : درباره پیش‌بینی بورس می‌توان اشاره کرد در آینده به دلیل حضور بازیگردان‌ها در بازار سهام احتمالا روند بهتری را شاهد خواهیم بود.

این پیش‌بینی‌های منتشر شده در تجارت‌نیوز و دنیای اقتصاد درحالیست که علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران با بیان اینکه ممکن است برخی از شرکت‌ها هنوز هم اصلاح قیمت داشته باشند، گفته است: دولت به کسی درباره بورس تضمینی نداده و همواره اعلام می‌‌شد که کسی نمی‌تواند سرمایه‌گذاری در بورس را تضمین کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد حسین

    ترامپ رئیس جمهور نمیشه و با رئیس جمهوری بایدن دلار ریزش میکنه و بورس تا15%ریزش مواجه میشه سهم های بنیادی بهترین سهم ها هستن فعلا

    • اسد

      دمت گرم ، از هر کارشناسی بهتر پیش بینی کردی

  • ناشناس

    آقای اسدی میگویددولت برای بورس تضمینی نداده ،ولی من خودم از زبان آقای روحانی شنیدم که دولت از بورس حمایت میکند چنان رونقی در بورس ایجاد میکنیم که،…

  • ناشناس

    اینکه میگن بورس افزایش شارپی داشته وبه خاطر این اصلاح سنگین میخوره اصلا منطقی نیست چون همه چی بعد از عید قیمتش دو یا سه برابر شده من اگه قبل از عید خونه مبخربدم قیمتش سه برابر شده بود در حالی که تو بورس گذاشتم کلی تو ضرر هستم ومشخصه کاملا دستوری هست

  • ناشناس

    به هدفی که میخواستند رسیدند. پول مردم رو سوزاندن
    بله ما چندین ساله که به چنین زندگی آشفته ای عادت کردیم

  • مهران

    همه اش صف فروشه که?

  • کیا

    خدا ازتون نگذره که هرچه با بدبختی نخوردن جمع کردیم ی دفعه از دستمون کشیدین بیرون،خدا ازتون نگذره،خیر دنیا و آخرت رو نبینین

  • ناشناس

    دوستانی که میگن ما به روحانی اعتماد کردیم تا حالا اینها این همه بلا سرتون اوردن هنوزم اعتماد میکنید دیگه مشکل از مغزتونه !!!این به اصطلاح بازار بورس اصلا بازار بورس نیست یک سرمایه گذاری پر ریسک با بازیگری اقایان هست بورس نیست ما هرچقدر تحلیل علمی میکنیم همه اش برعکس میشه.به این که نمیگن بورس.ببینید چقدر بدبخت و احمق شدیم که خیلیا که فقط جلو چششونو میبینند از گرون شدن طلا مسکن ماشینشون خوشحال میشن این نهایت بدبختی یک ملته.

    • ناشناس

      دقیقا درست میگی. شما مثلا ماهی 10 میلیون درآمد داری. و با یک میلیارد سرمایه زمینی را خریده ای. حالا برای ساخت نیاز به پول داری.. تورم باعث میشه شما توان ساخت و تولید نداشته باشی و هر بار در تک و تای آغاز یک فعالیت تولیدی قدری از روند شتابان تورم لجام گسیخته عقب بمونی. به این ترتیب تولیدکننده ها نابود میشن یا کم توان. اما یه نفر از این مردم که مواد خام تو دستشه و قانون رو هم خودش ریخته و مثل یک کش مدیریتش میکنه هر روز !! این بابا هرروز گردن کلفت تر میشه. چون تولید نمیکنه. سر چاه نفت و معدن و پالایشی و نظیر اینها ایستاده پولش رو میگیره. سرمایه گذاری هم بخواد کنه برای تولیداتش از صد تا بانک که باز مال خودشه هزاران میلیارد وامی میگیره که کو تا پس بده. اینجوریه که هر روز مردم دارن پابرهنه تر میشن و کوخ نشین تر و گرسنه تر. اما گرسنه یک کنجی خودش رو گم و گور میکنه تا از برهنگی و نزاری و چهره تکیده اش احساس شرم نکنه ولی اونکه پولش از پارو بالا میره حتما خودنمایی میکنه و هر روز به بهانه ای جشنی به پا میکنه و فعالیتهاش هم تو چشمه و هزار جور دستگاه تبلیغاتی با پول بیت المال رایگان تو مشتشه. حالا همین آدم بیاد مردم رو بکشونه توی بورس و هر بازار موازی دیگه با دو تا خاموش روشن کردن تکمه استارت استاپ بورس سرمایه ها رو پر میده و سهمها رو ارزون به چنگ میاره و نهایتا اونه که ثروتمنده چون باز تو وانفسای بازارهای خراب و آفت زده سوداگری، تبلیغ میکنه و همین سهمها رو به خلق الله میفروشه و باز روز از نو .. یک سیل خانمان برانداز نقدینگی هم شده گرگ خونخوار این روزها و مملکت رو به باد میده و انگار نه انگار. قول میدم بهتون با یک دیپلم هم میشه مملکت رو اداره کرد ولی اینجوریش خوبه فعلا وگرنه کم نخبه کار بلد نداریم. اینکه همه تحلیل میکنن و رو تحلیل تصمیم میگیرن و بعد ضرر بی نهایت میدن علتش اینه که بازار مداریم ما بورس یک گردنه ایست…

    • ناشناس

      ایول

    • ناشناس

      خدا لعنتتون کنه. سکته رو میزنم

    • ناشناس

      نابود شدیم. سکته رو امروز یا فردا میزنم

  • محمد

    من ۱۰۰ میلیون گذاشتم بعد بعد فرداش بع من پیام دادن که ۱۰۰ میلیدن شما شده دومیلیاردو دویست میلیون بعد فرداش پیام دادن که پولتون شده ۳۰۰ میلیون کم مونده سکته رو بزنم

  • ناشناس

    فقط میگم خدا از سرتون نگذره ،نمیدونین با مردم چکارکردین؟

  • ناشناس

    آقای اسدی جنابعالی هم حتما اونزمان که خالی کردن حتما به تو هم گفتن که بفروش تو هم فروختی وسود خودت راحسابی بردی الانن مجبوری اینجوری فرمایش کنی