کد مطلب: ۱۱۶۰

پیش بینی کاهش ۲۲ درصدی قیمت جهانی طلا در سال جاری

بانک وستپک استرالیا پیش بینی کرد: به دلیل کاهش محرک های اقتصادی در آمریکا و سطح پایین تورم در این کشور، قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی 22 درصد کاهش یافته که پیش بینی می شود در پایان سال به یک هزار و 25 دلار در هر اونس برسد.  این اقتصاددان ارشد بانک وستپک

بانک وستپک استرالیا پیش بینی کرد: به دلیل کاهش محرک های اقتصادی در آمریکا و سطح پایین تورم در این کشور، قیمت جهانی طلا در سال جاری میلادی 22 درصد کاهش یافته که پیش بینی می شود در پایان سال به یک هزار و 25 دلار در هر اونس برسد.

این اقتصاددان ارشد بانک وستپک استرالیا واقع در سیدنی ، دومین کسی که درست ترین پیش بینی ها در دو سال گذشته را به این پایگاه خبری ارایه کرده، در سنگاپور به خبرنگاران گفت: طلا، سود نگهداری سایر کالاها نسبت به سود بازار را کمتر می کند.

جاستین اسمیرک اظهار داشت: قیمت طلا در پایان ماه ژوئن (9 تیر) به یک هزار و 175 و در پایان ماه سپتامبر (هشت مهر) به یک هزار و 90 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

در حالی که طلا در سال 2013 به دلیل آماده شدن بانک مرکزی آمریکا برای کاهش حجم خرید ماهانه اوراق قرضه، به یک دوره 12 ساله افزایش قیمت پایان داد، قیمت این فلز ارزشمند در سال جاری میلادی پس از الحاق کریمه به روسیه و انتشار برخی آمارها و عملکردهای ضعیف اقتصادی در آمریکا، بار دیگر تقاضای طلا افزایش یافت.

بانک گلدمن ساچز آمریکا نیز این هفته، پیش بینی کاهش قیمت طلا در سال جاری میلادی را مجددا تایید و بانک مورگان استنلی استرالیا نیز پیش بینی کرد: قیمت جهانی طلا برای چهار دوره متوالی سه ماهه کاهش یابد.

اسمیرک اضافه کرد: ما دیگر در محیطی با ریسک بالا قرار نداریم. قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 12:52 بعد از ظهر روز سه شنبه به وقت محلی در سنگاپور با شش دهم درصد کاهش به یک هزار و 320 دلار و 31 سنت در هر اونس رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.