کد مطلب: ۴۷۱۱۶۳

پیش‌فروش مسکن در بورس کالا تا یک ماه آینده

پیش‌فروش مسکن در بورس کالا تا یک ماه آینده

مدیر مطالعات اقتصادی بورس کالا گفت: تا یک ماه آینده با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد، مسکن در بورس کالا پیش‌فروش می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جواد فلاح درباره اوراق سلف موازی استاندارد گفت: بورس کالا به دنبال جلب منافع از بازار سرمایه برای تامین مالی ساخت مسکن است بر همین اساس به دنبال عرضه اوراق سلف موازی استاندارد هستیم.

وی ادامه داد: امید نامه اوراق سلف موازی استاندارد توسط شرکت سرمایه‌گذاری مسکن وابسته به بانک عامل حوزه مسکن تهیه و به بورس کالا تحویل شده است.

این مقام مسئول افزود: عرضه این اوراق به افراد امکان می‌دهد تا براساس پولی که در اختیار دارند اقدام به پیش‌خرید مسکن کنند.

مدیر مطالعات اقتصادی و سنجش ریسک بورس کالا ادامه داد: پیش خرید مسکن در چارچوب بورس کالا صورت می‌گیرد و بورس کالا تضمین‌ها را از طرفین دریافت می‌کند و افراد می‌توانند با خیالت راحت اقدام به پیش‌خرید مسکن کنند.

فلاح ادامه داد: افراد می‌توانند به صورت متری و در قالب هر واحد هر متر مربع مسکن خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه تغییرات قیمتی از جمله مشکلات متقاضیان خرید مسکن در کشور است گفت: افراد زمانی که برای خرید مسکن مراجعه می‌کنند با افزایش قیمت مسکن روبرو می‌شوند و باید صبر کنند تا پولشان به حد خرید ملک شود، اما با خرید این اوراق فرد می‌تواند از ارزش افزوده ملک هم بهره ببرد.

فلاح تاکید کرد: افراد می‌توانند هر واحد از صندوق را خریداری کنند و در صورت سررسید به واحد مورد نظر خود دست یابند در مقابل اگر تا سررسید اوراق نیاز به پول داشتند می‌توانند واحد این اوراق را بفروش برسانند.

وی درباره فروش واحدهای مسکونی و تضمین نقد شوندگی این اوراق گفت: این اوراق یک سبد گردان دارد و فرد هر زمان بخواهد می‌تواند پول خود را دریافت کند.

این مقام مسئول درباره تفاوت این اوراق با صندوق زمین و مسکن گفت: تفاوت اوراق سلف موازی استاندارد با صندوق در این است که با این اوراق فرد واحد را پیش‌خرید می‌کند و در نهایت می‌تواند همان واحد را خریداری کند، زیرا واحدهای این اوراق براساس هر واحد آپارتمان مشخص می‌شود و بستگی به شرایط بازار متفاوت است.

وی ادامه داد: پروژه در این اوراق مشخص است و سررسید و نوع مکان و متراژ واحدها در امیدنامه اوراق سلف موازی آمده است.

فلاح افزود: چارچوب پیش فروش در بورس کالا شفاف است و اگر عرضه کننده دیر واحد را تحویل دهد باید هزینه پرداخت کند.

وی بیان کرد: اقدامات لازم برای عرضه این اوراق انجام شده است و پیشنهادها به هیات پذیرش بورس ارسال شد و منتظر نظر نهایی کمیته فقهی بورس هستیم بعد از تایید از سوی سازمان بورس و تا یک ماه دیگر اوراق را منتشر می‌کنیم.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.