کد مطلب: ۱۱۸۵۳۷

چابهار یک منطقه آزاد استثنائی است

چابهار یک منطقه آزاد استثنائی است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ویژگی‌های مناطق آزاد فعلی و جدید را ارتباط با همسایگان دانست اما چابهار را در این میان یک استثنا معرفی کرد و گفت: چابهار به واسطه اقیانوس هند یک رابطه بین المللی و وسیع با سایر کشورها دارد. اکبر ترکان در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ویژگی‌های مناطق آزاد فعلی و جدید را ارتباط با همسایگان دانست اما چابهار را در این میان یک استثنا معرفی کرد و گفت: چابهار به واسطه اقیانوس هند یک رابطه بین المللی و وسیع با سایر کشورها دارد.

اکبر ترکان در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه روستای تیس در توسعه جامعه محلی در چابهار اضافه کرد: به توسعه تیس بیشتر توجه کنیم. این روستا نیازمند توجه بیشتر سازمان منطقه آزاد چابهار است. در واقع تیس نیازمند اقدامات قابل توجه است.

وی اظهار کرد: افزایش ظرفیت در بندر شهید بهشتی چابهار با طرح‌های توسعه ای در این بندر در دستور کار قرار گرفته و شرایط بسیار خوبی در این بندر وجود دارد.

ترکان با اشاره به فرودگاه جدید منطقه آزاد چابهار گفت: تا احداث فرودگاه جدید چابهار توصیه می کنم همکاری و تعامل با فرودگاه کنارک به خوبی گذشته ادامه داشته باشد.

او همچنین بر برنامه ریزی سازمان منطقه آزاد چابهار در توسعه و برپایی کاشانه میهمان‌ها در چابهار برای توسعه گردشگری هرچه بیشتر در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره اهمیت صید و صیادی در چابهار گفت: باید از ظرفیت‌های صیادی در نواحی همجوار همچون کنارک استفاده کرد. در منطقه صیادان ماهری هستند ولی نیاز دارند تا قایق ها و تکنولوژی های جدید را به کار خود اضافه کنند که منطقه آزاد چابهار می تواند به آنها کمک کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.