کد مطلب: ۵۴۲۸۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چالش تازه در بازار لوازم یدکی خودرو/ قطعات خودروهای لوکس نایاب شد

چالش تازه در بازار لوازم یدکی خودرو/ قطعات خودروهای لوکس نایاب شد

زمزمه‌های شناسه‌دار کردن قطعات یدکی خودرو در حالی به گوش می‌رسد که سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو می‌گوید: با اجرای طرح شناسه‌دار کردن لوازم یدکی خودرو، قیمت قطعات چند برابر گران و لوازم یدکی خودروها در مخفی‌گاه‌ها دپو می‌شود!

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی که وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصرار دارند که طرح شبنم و شناسه‌دار کردن لوازم یدکی خودرو هرچه زودتر اجرا شود، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو اما معتقد است که اجرای این طرح موجب کاهش عرضه قطعات خودرو در بازار و جهش قیمت آن می‌شود.

مهدی کاظمی به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل مصرف پایین برخی لوازم یدکی تولید آن در کشور به صرفه نیست و نگرانی ما این است با اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن لوازم یدکی قیمت این کالاها برای مردم چند برابر یا کالا کمیاب شود و بازار زیرزمینی لوازم تقلبی رونق بگیرد.

او ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر لوازم یدکی خودروهای لوکس در بازار بسیار کمیاب است و به دلیل ممنوعیت‌ واردات خودرو در برخی مدل‌ها تولید یا واردات قطعات یدکی این خودروها به صرفه نیست. از این‌رو برخی از قطعات به صورت قاچاقی و با قیمت‌های سرسام‌آور وارد کشور می‌شود.

سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو تاکید کرد: بازار لوازم یدکی در حال حاضر به دلیل مشکلات واردات دچار نارسایی‌های فراوانی است و معتقد هستیم هر فرآیندی که این بازار را با چالش بیشتر مواجه کند، بازار را دچار گرفتاری بیشتری می‌کند. بنابراین چنانچه طرح شناسنامه‌دار کردن لوازم یدکی اجرا شود، دردسرهای پیچیده‌تری ایجاد می‌شود.

مطالعه گزارش خودروهای نیم میلیاردی کدامند؟ پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی خدارحمی

    من خودم فروشنده لوازم یدکی هستم.. همین الانش هم برا تهیه اجناس درد سرهای زیادی داریم.. حتی برای قطعات داخلی مشکلات چند برابر شده.. به محض وقوع اتفاق کوچکی همه شرکت‌ها فروش رو میبندن