کد مطلب: ۵۶۰۳۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات جدید از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت / سود ۶ میلیون نفر واریز نشد

جزئیات جدید از واریز مرحله دوم سود سهام عدالت / سود ۶ میلیون نفر واریز نشد

واریز مرحله دوم سود سهام عدالت از شب گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد. کدام شرکت‌ها سهم خود را پرداخت نکرده‌اند و چه تعداد از دریافت سود محروم هستند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرحله دوم سود سهام عدالت از شب گذشته در حال واریز شدن است، برخی از سهامداران طی ساعات اخیر پول خود دریافت کرده‌اند و برخی دیگر تا پایان امروز سود خود را می‌گیرند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در اطلاعیه‌ای به جزئیات این واریزی پرداخته است. قرار بود در این مرحله ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت واریز شود اما به دلیل این که برخی از شرکت‌ها سهم خود را واریز نکرده‌اند به جای ۵۰ درصد، ۴۰ درصد واریز شده است.

کدام شرکت‌ها سهم خود را نداده‌اند؟

از ۳۶ شرکت بورسی و فرابورسی، از دو شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و پتروشیمی جم به دلیل افزایش سرمایه آنها، سود سهام مشمولان دریافت نشد تا مشمولان سهام عدالت (هر دو روش مستقیم و غیر مستقیم)، از مزایای حق تقدم و سهام جدید ناشی از افزایش سرمایه بهره‌مند شود.

همچنین شرکت‌های مخابرات ایران و گروه مپنا علی رغم پیگیری‌های متعدد متاسفانه تمام یا بخشی از سود سهام خود را پرداخت نکرده‌اند و با محاسبه این دو گروه که توضیحات آنها ارائه شد، از باقی مانده سود سهام عدالت به میزان ۵۰ درصد، ۴۰ درصد آن به حساب مشمولان واریز شده است.

مبلغ واریزی چقدر است؟

شرکت سپده‌گذاری مرکزی اعلام کرده که برای اطلاع از مبالغ واریزی در مراحل اول و دوم به سایت sahamedalat.ir و یا با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

همچنین مبلغ واریزی برای سهام یک میلیون تومانی حدود ۱۴۴ هزار تومان و برای دارندگان برگه سهام ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۷۶ هزار تومان پرداخت شده است.

جدول پرداختی‌ها به شرح زیر است:

Screenshot 155

چرا برخی سهامداران سود نگرفتند؟

این ۹۰ درصد سود سهام عدالت به حساب ۴۳ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۴۱۳ سهامداری که شماره حساب بانکی معتبر در قالب شماره شبای بانکی که قبلا به سازمان خصوصی سازی و یا شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بودند، واریز شده است.

از آنجایی که تعداد سهامداران حدود ۵۰ میلیون نفر است حدود شش میلیون نفر سود نگرفته‌اند که احتمالا یکی از علت‌های آن ثبت نکردن شماره شبا بانکی است. همچنین حدود سه میلیون نفر از سهامداران فوت شده‌اند که احتمالا این سود پس از تقسیم سهام بین وراث به آنها می‌رسد.

سهامداران برای اصلاح اطلاعات باید وارد سامانه sahamedalat.ir شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شاپور

    فقط سکوت میکنم فریاد بی صدا

  • ناشناس

    برای من واریز نشد؟

  • محسن

    سلام من مرحله اول فروش ۳۰درصد برام واریز شد ولی مرحله دوم فروش هنوز واریز نشده چکار کنم

  • ح م

    سلام لطفا فروش سهام عدالت فروشندگان از سال ۹۹واریز کنید مددجوی سازمان بهزیستی هستیم خیلی براش نیاز داریم ممنون

  • عارف از سیستان و بلوچستان شهرستان ایرانشهر گندمیان شریف

    سلام یعنی راست میگن سود سهام واریز شده یا همون خبرهایه تکراری هست مال تیر ماه گذشته باورم نمیشه بقران سهام عدالت فروخته شد یعنی این خیلی عالی هست من نوکر این دولت هستم قربانت ای ول واریز کن واریز کن چشم دلمون بازبشه واریز کن عارف هستم از ایرانشهر

  • عارف ابشت سیستانوبلوچستان شهرستان ایرانشهر گندمکان

    ایول ایول واریز کن واریز کن مردم ازاین فلاکت وبدختیها در این واریز

  • احمد رضا از شیراز

    چه نظری آقا تا سال 98سود واریز شده بعد از سال98معلوم نیست سود سهام عدالت ما چی شده به هر کی هم که میگی میگه به ما مربوط نیست

  • ناشناس

    ای ملت بدبخت اینجا هم التماس کنید.

  • ناشنای

    اینجا هم التماس.از دادن سهام عدالت پشیمان شدن به هردلیلی دارن پس میگیرن .یا فروش یا وام یا ندادن سود و…
    برای حل مشکلات جای دیگه دنبالش باشید

  • ع

    سلام برای ما نریختن چرا اونجوری میکنن به کی میدن به یکی نه واقن که ما فقربچاره ندادن نه ۲۲ ریختن اون نه این خانوادگی ندادن بخواتر این ما بدبخت مستاجریم اون با یارانه میگردیم شوهرم کارگرهست