کد مطلب: ۵۰۴۳۵۱

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران پاسخ داد:

چرا قیمت طلا امروز گران شد؟

چرا قیمت طلا امروز گران شد؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: ارزش دلار در بازارهای جهانی افت کرد. همین مساله باعث شد که تقاضا برای خرید طلا افزایش یابد و قیمت طلا در بازارهای جهانی به شکل بی‌سابقه‌ای بالا رود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت انس جهانی طلا در بازارهای بین‌المللی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت. انس جهانی طلا با ۳۲ دلار افزایش به قیمت هزار و ۹۳۰ دلار رسید. همین مساله روند قیمت طلا در بازار ایران را دست‎‌خوش تغییر کرد.

به گفته نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، امروز برای نخستین بار در سال ۲۰۲۱ بازارهای جهانی فعالیت‌شان را آغاز کردند. با باز شدن بازارهای جهانی ارزش سهام و شاخص‌های اقتصادی دست‌ خوش تغییر شد. ارزش دلار در بازارهای جهانی افت کرد. همین مساله باعث شد که تقاضا برای خرید طلا افزایش یابد و قیمت طلا در بازارهای جهانی گران شد.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: این افزایش قیمت انس جهانی طلا بعد از باز شدن بازارهای جهانی طبیعی و قابل پیش‌بینی بود. همین مساله قیمت طلا در ایران را گران کرد. در بازار داخل اما دلیلی برای افزایش هیجانی قیمت طلا وجود ندارد، چرا که تقاضا وجود ندارد و قیمت دلار جزئی افزایش یافته است که چندان در بالا رفتن قیمت طلا اثرگذار نیست.

حباب سکه چقدر شد؟

قیمت سکه اما امروز نسبت به آخرین معاملات روز گذشته ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافت. نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به حباب سکه اظهار کرد: قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰۰ تومان و حباب سکه همچنان ۵۰۰ هزار تومان است. قیمت طلای ۱۸ عیار هم با ۲۸ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۸۳ تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کاش ما هم به جای سهام های مسخره ایران که پولمون به فنا رفت بیت کوین میخریدم. سرمایمون رفت کسی نیست حمایت کنه دو هفته مثبت باشه

    • ناشناس

      تا اخر سال صبر کن سهامت را به هیچ وجه نفروش وگول دلالهای طلا ودلار را نخورید که سود خوبی به سهامداران بورس میرسد

    • ناشناس

      چرت نگو

    • ناشناس

      موافقم منم تحلیل خوبی داشتم راجب ب بورس

  • رضا

    به نظر من کسی نمیتونه طلا رو پیش بینی کنه طلا تا آخرای امسال نواسان داره ولی در آخر با گرمی1500وارد سال جدید میشیم این پیش بینی نیست حرفی که سابقم تو این کار میگه