کد مطلب: ۳۵۹۸۵۶

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه پاسخ داد:

چرا قیمت موبایل دوباره گران شد؟

چرا قیمت موبایل دوباره گران شد؟

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه می‌گوید: متاسفانه اعمال برخی قوانین و بسته شدن سامانه رجیستری دوباره باعث برهم زدن شرایط بازار شد. همین عامل نیز افزایش قیمت تلفن همراه را به دنبال داشت.

رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم کارت و تلفن همراه در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت موبایل دوباره گران شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: بازار تلفن همراه طی چند ماه گذشته به وضعیت آرامی رسیده بود. متاسفانه اعمال برخی قوانین و بسته شدن سامانه رجیستری دوباره باعث برهم زدن شرایط بازار شد. همین عامل نیز افزایش قیمت تلفن همراه را به دنبال داشت.

افشار فروتن لاریجانی افزود: در حال حاضر کمبودی در سطح عرضه وجود ندارد و تقاضا برای خرید گوشی‌های دست دوم افزایش یافته این درحالی است که با اعمال برخی قوانین رونق بازار موبایل از بین رفت. از سوی دیگر باید اشاره کرد که تقاضا نسبت به دو ماه گذشته برای خرید موبایل تا حدودی کاهش یافته است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تقاضا برای خرید گوشی‌ها نو در بازار وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: با افزایش قیمت ارز و تاثیر آن در بازار تلفن همراه ما شاهد این هستیم که مردم به سمت خرید گوشی‌های دست دوم روی آورده‌اند. در حقیقت بعد از افزایش قیمت ناگهانی قیمت موبایل تقاضا برای خرید تلفن همراه‌های دست دوم بیشتر شد.

فروتن لاریجانی همچنین درباره واردات گوشی‌های دست دوم گفت: به دلیل ریجستر شدن گوشی‌های تلفن همراه احتمال واردات گوشی‌های دست دوم در بازار ممکن نیست؛ چرا که برای واردات این نوع گوشی‌ها باید در کشور مکانیزمی تعریف و پیاده‌سازی شود که با وجود مباحث رجیستری این امر بعید است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.