کد مطلب: ۶۳۶۳۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت میلگرد تحت تاثیر بحران اوکراین/ عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران مسکن

افزایش قیمت میلگرد تحت تاثیر بحران اوکراین/ عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران مسکن

میلگرد و آهن گران شدند. تحلیلگران تداوم جنگ روسیه و اوکراین را بیش از هر عامل دیگری در افزایش قیمت فلزات موثر می‌دانند. این عامل باعث شد تا سرمایه‌گذاران مسکن هم فعلا دست از فعالیت بکشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، میلگرد و آهن گران شدند. تحلیلگران تداوم جنگ روسیه و اوکراین را بیش از هر عامل دیگری در افزایش قیمت فلزات موثر می‌دانند. در این میان فعالان بازار مسکن هم در انتظار آتش‌بس واقعی جنگ روسیه و اوکراین نشسته‌اند.

این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا مشتری خاصی در بازار میلگرد و آهن پیدا نشود و بازار دچار رکود شود.

به‌رغم تمام این اتفاقات وزیر صمت همچنان وعده ارزانی آهن و فلزات را می‌دهد. حتی جنگ روسیه و اوکراین که جهان را تحت تاثیر خود قرار داده، باعث کوتاه‌آمدن رضا فاطمی‌امین از موضع خود نشد و او در ستاد تنظیم بازار وعده داد قیمت میلگرد تا هفته آینده کاهش یابد.

این بار نیز به نظر می‌رسد وزارت صمت از طریق سیاست‌گذاری سعی در کنترل بازار دارد. چنانکه فاطمی‌امین راهکار کاهش قیمت میلگرد تا هفته آینده را کنترل دستوری قیمت با اعمال عوارض بر صادرات بیان کرد.

بازار آهن راکد است

یک عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان آهن گفت: بازار آهن ایران راکد است، اما تقاضای خریداران خارجی برای شمش و فولاد در بازارهای جهانی همچنان روند صعودی دارد. زیرا با پیش‌بینی تداوم جنگ و به تبع آن ادامه رشد قیمت‌ها، برخی در این بازار هم دنبال بهره‌گیری هستند.

محمدصادق چیت‌ساز توضیح داد: جنگ اخیر میان روسیه و اوکران قیمت جهانی فولاد را هم بالا برد. همین مساله گرانی میلگرد را هم به دنبال داشت.

به اعتقاد این فعال صنفی، افزایش قیمت نفت، رشد هزینه‌های حمل‌و‌نقل و کاهش عرضه میلگرد به بازارهای جهانی ازجمله عوامل اصلی افزایش قیمت این محصول به حساب می‌آید.

چیت‌ساز ادامه داد: روسیه و اوکراین دو کشور مهم و تاثیرگذار در تولید فولاد شناخته می‌شوند. با درگیری‌های اخیر دو کشور، نیاز بازار به اندازه لازم تامین نمی‌شود. از سوی دیگر، پیش از شروع جنگ هم تقاضا در بازار افزایش داشت.

قیمت میلگرد چند؟

چیت‌ساز با اشاره به قیمت میلگرد تشریح کرد: قبل از شروع بحران اوکراین، به دنبال کاهش قیمت دلار، میلگرد هم ارزان شد. چنانکه به کف ۱۴ هزار تومان و ۳۰۰ تومان رسید. اکنون اما قیمت هر کیلو میلگرد با قیمت ۱۹ هزار و ۶۰۰ تومان معامله می‌شود.

پیش‌تر حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن، گفت: روند ساخت و ساز متوقف است. گرانی قیمت زمین، میزان ساخت و ساز در تهران را کاهش داد. حالا بحران فلزات نیز به این مشکلات اضافه شده‌اند تا فعالان بازار مسکن از سرمایه‌گذاری عقب‌نشینی کنند.

برای مطالعه بیشتر خبر میلگرد گران شد را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    اقای رییسی متری دو ملیون براتون میسازن مسکن هم نیشه مفتی قابل توحه خوش خیال بافان