خبر مهم:

کد مطلب: ۷۶۱۳۹۰

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز:

چرا یارانه بهمن ماه واریز نشد؟/ علت کسر مبلغ یارانه چه بود؟

چرا یارانه بهمن ماه واریز نشد؟/ علت کسر مبلغ یارانه چه بود؟

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو یا تجارت‌نیوز: سازمان به صورت همزمان رقم و اسامی را به همه بانک‌ها اعلام می‌کند، اینکه بانکی یارانه را پرداخت نکرده و مشکلی داشته، باید علت را از خود مسئولان بانک پیگیر شوید.

به گزارش تجارت‌نیوز، نوبت واریز یارانه بهمن ماه سر رسید اما صدوچهل‌وچهارمین مرحله‌ی این کمک معیشتی نیز بدون حاشیه نبوده است؛ گروهی از سرپرستان خانوار یارانه نگرفته‌اند و گروهی دیگر به دستشان رسیده اما نه با رقمی که انتظارش را داشتند!

در همین ارتباط، طیبه حسینی - سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره علت پرداخت نشدن یارانه بهمن ماه برخی یارانه‌بگیران، به تجارت‌نیوز گفت: سازمان به صورت همزمان رقم و اسامی را به همه بانک‌ها اعلام می‌کند، اینکه بانکی یارانه را پرداخت نکرده و مشکلی داشته، باید علت را از خود مسئولان بانک پیگیر شوید. در واقع سازمان وظیفه مربوطه در این زمینه را انجام داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برخی یارانه‌بگیران مبلغ کمتری نسبت به ماه قبل دریافت کرده‌اند نیز اظهار کرد: در بیانیه سازمان هم اعلام کردیم که در این ماه، اقساط وام اربعین از حساب یکسری از یارانه‌بگیران کسر می‌شود. دسته دوم هم افرادی هستند که وام دوم کرونا را دریافت کرده‌اند و در نتیجه قسط این وام در این ماه از حساب‌شان برداشت شد.

مبلغ یارانه ثابت می‌ماند؟

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا همانطور که در لایحه بودجه 1402 آمده، مبلغ یارانه نقدی ثابت خواهد ماند، تصریح کرد: بله؛ تاکنون تصمیم بر همین بوده است.

وی درباره سخنان وزیر رفاه مبنی بر اینکه قانونگذار تکلیف کرده است که ما دهک‌های پردرآمد را حذف کنیم، اما بنا به پاره‌ای ملاحظات تاکنون تصمیم جدی برای حذف دهک‌های بالای درآمدی گرفته نشده است، نیز گفت: مبنا همان توضیحات وزیر رفاه است. چون طبق قانون حذف پردرآمدها و دهک‌بندی بر عهده این وزارتخانه گذاشته شده است.

چرا از کالابرگ استقبال نشد؟

حسینی درباره اینکه چرا از کالابرگ استقبال نشده نیز اظهار کرد: قرار بود کالابرگ به صورت اختیاری داده شود و افراد می‌توانند زودتر از موعد کالاهای اساسی لحاظ شده در طرح را خریداری کنند. در این بین، عده‌ای به جای کالابرگ، یارانه را به صورت نقدی دریافت کردند. بنابراین اگر استقبالی نشده، معلوم است افراد تمایل به گرفتن یارانه نقدی داشته‌اند تا اینکه کالا بخرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید یارانه بهمن پرداخت نشده امکان دارد پیگیری کنرد

  • علیرضا

    دولت روی بیخردی و ندانم کاری، قفل کرده!

  • روانبخش

    برای مبلغ یارانه فقط یک روغن ۴ونیم کیلویی می‌توان خرید

  • Abcd

    سرکار خانم طیبه خانم حسینی جان ما بریم از بانک پیگیر سیم که چرا یارانه ب حسابمون نیومده؟؟؟؟؟؟ یعنی شما براتون مهم نیست این دولایی ک ب بانک واریز کردین کجاست که دست مردم نرسیده؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    آخه اون بیچاره ها چه می‌دونن. همین سرکار خانم حسینی خوب می‌دونه چی به چیه

  • مسعود خدنگی

    یارانه ابن ماه ما پرداخت نشده از کجا پبگیرشوم ؟

    • ناشناس

      چرا یا نه بهمن ماه ما پرداخت نشده است

  • ناشناس

    سلام امروز ۴اسفند هست چرا بانک ملی یارانه ما واریزنکرده؟

  • ناشناس

    یارانه بهمن ما واریز نشد هیچ کس انگار پاسخگو نیست که علتشو بگن!

    • ناشناس

      برای ما هم واریز نکردن

  • ناشناس

    امروز ۵ اسفند ۱۴۰۱ هنوزم بانک صادرات یارانه رو واریز نکرده ..
    طبق گفته سازمان هدف مندی به ما تعلق گرفته اینکه این که چرا بعد از گذشت ۱۷ روز واریز نشده واقعا جای سوال داره ولی هیچ کس پاسخ گو نیست

  • ناشناس

    سلام
    من دوماه که یارانم 400تومان کم میشه درحالی که من تاحالا کربلا نرفتم وحتی گذرنامه هم ندارم چطوریه از یارانم کم کردن؟
    اگر هم به دهک بندی باشه والله من مستاجرم وبیکارم یک روز شاید کار کنم ده روز هم بیکارم حسابمم صفره نه چیزی هم ب اسمم هست خدا شاهده با همین یارانه زندگیمو میگذرونم الانم 4۰۰تومن کم کردن اجاره خونم دوماه ندادم بخدا موندم چی بگم اخه هرروز مارو شرمنده بچه هامون میکنن قسم به هرچی که ایمان دارید بیکارم نون ندارم بدم زن وبچه ام

    • ناشناس

      بیخود کردی تویه این شرایط زن و بچه اختیار کردی آخه ما الان حداقل پونزده ساله به سمت فلاکت داریم میریم مگه چشمت ندید که زن و بچه درست کردی حالا پول خرجشون از بالا میخای

  • ناشناس

    سلام یارانه من تا دیشب یکملیون وپانصد بود الان شیصد شده علت چی هست چطور شده

  • ناشناس

    سلام مسولین بانک که میگن به ما ربطی ندارد که یارانه را کم واریز کردن لطفا پیگیری کنید

  • ناشناس

    سلام چرا با وجود اینکه وام کرونا و اربعین از یارانه من کسر میشد و یارانه باقیمانده من ۷۳۵ هزار تومن بود این ماه نیز یارانه من به ۴۴۵ هزار تومن تغییر کرده ؟

  • ع

    سلام از ما که 1200بودیم 4, نفر مبلغ 300بودیم 214تومن کم شده مبلغ واریزی 986 آمده من وام گرفتم نه برای ازبین باید کجا برم لطفاً راهنمایی کنید