کد مطلب: ۶۵۳۲۵۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا یارانه جدید، قابل برداشت نیست؟

چرا یارانه جدید، قابل برداشت نیست؟

شب گذشته یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما کمی بعد مشخص شد که این یارانه قابل برداشت نیست. علت چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و حتی اقساط وام کرونا هم از این واریز کسر شده است اما مبلغ واریز شده قابل برداشت نیست.

در پیامکی که بانک برای مردم ارسال کرد آمده بر اساس ابلاغ بانک مرکزی امکان برداشت این واریزی وجود ندارد. اما مشکل واریز نشدن چیست؟ آیا اعتبار لازم برای واریز یارانه‌ها تامین نشده یا اینکه اعتبار تامین شده و مشکل چیز دیگری است؟

روند واریز یارانه‌ها به این صورت است که لیست مشمولان از طرف وزارت کار و سازمان هدفمندی مشخص می‌شود، اعتبار لازم از طرف بانک مرکزی تامین و در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌‌گیرد و در مرحله بعد مبلغ به حساب مردم می‌رود.

یکی از گمانه‌هایی که می‌توان اکنون برای قابل برداشت نبودن یارانه جدید عنوان کرد این است که اعتبار لازم تامین نشده است. اگرچه مدیر روابط عمومی بانک مرکزی این موضوع را رد می‌کند و در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید کرده که اعتبار واریز یارانه‌ها تامین شده، پول به حساب مشمولان رفته فقط قابل برداشت نیست. مسئولیت بقیه روند بر عهده این بانک نیست و با سازمان هدفمندی یارانه‌هاست.

اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی

تا ماه قبل دولت یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت می‌کرد. مجموع اعتبار ماهانه لازم برای پرداخت آن، سه هزار میلیارد تومان بود. اما رقم کمک معیشتی جدید حدود ۷ تا ۸ برابر ست. یعنی دولت برای پرداخت این یارانه، به حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نقدی نیاز دارد.

به نظر می‌رسد تصمیم دولت برای افزایش و تجمیع یارانه‌ها یک تصمیم ناگهانی بود. البته از سال گذشته مقامات دولتی بارها درباره تجمیع و پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی صحبت کرده بودند اما فاز اجرای آن احتمالا ناگهانی بود.

چون تنها یک روز قبل از سخنرانی رئیس جمهور، معاون اقتصادی دولت اعلام کرد پرداخت یارانه‌ها در حال کارشناسی است و کارشناسان هنوز رقم نهایی یارانه را عنوان نکرده‌اند.

اما تنها ظرف ۲۴ ساعت کارشناسان به نتیجه رسیدند و شیوه اجرا و مبلغ واریزی یارانه مشخص شد! این ناهماهنگی نشان می‌دهد دولت یکباره تصمیم به پرداخت ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان کمک معیشتی گرفته است و احتمالا علت قابل برداشت نبودن آن، یاغ به دلیل کمبود اعتبار است و یا دلیل دیگری که سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید آن را توضیح دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طرف برای بچه اش دوچرخه خرید برای تولدش بچه کلی ذوق کرد رفت سواری بشه دید باش زنجیر کردش به درختگفت به با باش چرا گفت باید وایسی ۲۰ سالن که شد میتونی سوار شی .یارانه دادن ریختن توی حساب هست همه چی هم ۴ برابر شده ولی حق برداشت نداری شما ها نوبریت والله

  • ناشناس

    خدایا چه گناهی کردیم که جنس گرون بشه ولی یارانه ها قابل برداشت نشه خدایا خسته شدم

  • ناشناس

    سلام من یک بازنشسته هستم یارانه مرا با عنوان نمودن اینکه همسرم دارای درآمد صنفی است قطع کردند (لازم به ذکر است که پارکینگ خونمون را که در کوچه فرعی قرار دارد لباس فروشی کردیم که عیال ما سرگرم بشه )رفتم بانک وام بگیرم گفتند میانگین فروش شما که از طریق کارت خوان انجام میشود یک میلیون و پانصد تومان هست وام برای شما تعلق نمیگیرد خواستم اینو بگم کسی که مغازه اش در بهترین نقطه شهرهست اونم درآمد صنفی حساب میشه ماهم؟لطفا خدا وکیلی تشخیص اینکه خیلی راحته چرا به من و امثال من ظلم میکنید خوب عدم اجرای عدالت هم ظلم نیست ؟!!!

  • ناشناس

    سلام یارانه من از اردبیهشت ریختن چرا قابل برداشت نیست دلیلش چیه با این همه گرانی بخدا خیلی سخت شده همه اجناس گران کردن یارانه 45 تومان هم قط، کردن چند دفعه گفتن قابل برداشت هست حدقل دروغ تحویل مردم ندین

  • ناشناس

    سلام.
    هدف ندادن یارانه است و اینکه پرداخت میشود و حق برداشت نداریم این است که فقط مبلغ وام را کم کنند وحالا تو این وسط بانکها هم خیلی خوش بحالشون میشه چون من میرم موجودی میگیرم و یا به امیدی میرم پول برداشت کنم هیچ که دستم نمیگیره تازه یک کارمزدی هم از حسابم کم میشه . واقعا خسته نباشید.

  • ناشناس

    باعرض سلام احترام بخدا مستاجرم خانه ای مردم نظافت می کنم دستم جلویی کی دراز کنم بادرد مفاصل وآرتروزتروبه خدا یه کارایی کنید خدا هم ازشما راضی باشه برای من ۲۰۰ ریختن قابل برداشت نیست معیشتی هم‌نمی گیرم اون سریم نریختن الآنم جلوش وبستن،😭😭😭😭😭

  • ناشناس

    تروخدا چرا اونیکه ۲ تا خونه باغ داره حساب بانکی وسود می گیره بهترین ماشین زیر پاشه خونه صنعت دار سرپرست تو شرکتی اون می گیرد همش مارومسخره می کنه هم یارانه ومعیشتی که دولت می دونه کی نیازمنده اون.قت من مستاجر ۲۰۰ ریختن قابل برداشت نیست خدایش بی انصافی نیست

  • مهدی

    با عرض سلام برای من فقط یک یارانه ریخته شده اونم چند ماه قابل برداشت نیست میخواستم ببینم کی میشه برداشت کرد فایدش چی قفل نمیشه برداشت

  • رسول

    سلام یارانه برای ۴ برج واریز شد اما دوباره امشب دولت برداشت کرده
    واقعا این چه کاری دولت انجام داده
    من از سال ۹۲ یارانه ام بخاطر اشتباه سامانه قطع شده
    الان بعد از ثبت نام و واریز ۱۲۰۰ بعد از چند روز مسدودی دیدم دولت دوباره برداشت کرده

  • شیرین پرنده

    سلام
    پیامک واریز یارانه اذر ماه من از طرف بانک اومده ولی درموجودی حساب من این مبلغ اضافه نشده‌
    لطفا راهنمایی کنید‌