کد مطلب: ۶۴۹۳۳

یارانه ۷۰ درصد جمعیت کشور قطع نمی شود

یارانه 70 درصد جمعیت کشور قطع نمی شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه تنها در حوزه یارانه نقدی امسال شش هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت: پیشنهاد ما حذف یارانه اقشار پردرآمد و انتقال یارانه آنان به افراد کم درآمد جامعه است.احمد میدری در گفتگوی ویژه خبری با اعلام اینکه امسال یارانه 200 هزار نفر از پردرآمدها

636858a0f94c0389c6905a5c34135108_XL.jpg معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه تنها در حوزه یارانه نقدی امسال شش هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت: پیشنهاد ما حذف یارانه اقشار پردرآمد و انتقال یارانه آنان به افراد کم درآمد جامعه است.
احمد میدری در گفتگوی ویژه خبری با اعلام اینکه امسال یارانه 200 هزار نفر از پردرآمدها قطع شد، افزود: بر اساس قانون یارانه چهار میلیون نفر از دهک های بالا پارسال حذف شد که با اعتراض 800 هزار نفر همراه بود و یارانه آنان مجدداً برقرار شد.

وی گفت: 300 هزار خانوار پارسال از قطع یارانه هایشان شکایت داشتند که این تعداد سه برابر شکایت های وارده به دیوان عدالت اداری است که بررسی آنها کار بسیار سخت و زمان بر است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برای بررسی وضعیت درآمدی افراد هم اکنون از 52 پایگاه اطلاعاتی بهره مند هستیم. میدری گفت: پیشنهاد ما حذف یارانه اقشار پردرآمد و انتقال یارانه آنان به افراد کم درآمد جامعه است.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها در حوزه یارانه نقدی امسال شش هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد.

میدری با اشاره به اینکه حذف یارانه هر کدام از دهک ها با فشارهای بی سابقه ای همراه می شود گفت: جامعه باید پذیرنده سیاست های مصوب باشد تا هر اقدامی را کاری عادلانه بدانند.

به گزارش تسنیم، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: بر اساس بررسی های به عمل آمده حداقل چهار دهک جامعه یعنی حدود پنج میلیون نفر درآمد سالانه شان بالای 35 میلیون تومان است.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه برخی حساسیت های دولت ها در آخرین سال دوره کاری اش قابل درک است افزود: فضای کارشناسی ما باید در تصمیم های سیاسی مان برتری داشته باشد.

وی گفت: قانون هدفمند کردن یارانه ها قانون محکمی است اما اجرای آن ناقص است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: میانگین میزان اثر درآمد در دهک های پردرآمد کشور تنها دو تا سه درصد است.

پورابراهیمی با بیان اینکه بر اساس قانون هدفمند کردن یارانه ها 70 درصد جمعیت کشور یارانه شان را خواهند گرفت افزود: با این وجود بر اساس مصوبه مجلس با حذف دهک های پردرآمد 12 هزار میلیارد تومان به منابع دولت اضافه خواهد شد.

وی گفت: می خواهیم با حذف دهک های پردرآمد 10 هزار میلیارد تومان را برای اجرای طرح های عمرانی دولت آزاد کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به وضعیت و واقعیت اقتصادی کشور گفت: ادامه این مسیر در وضعیت یارانه ها برای نظام قابل تصور نیست.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت به دلیل ویژگی حاکمیتی ای که دارد می تواند اشراف اطلاعاتی به درآمدهای مردم داشته باشد افزود: اگر رسیدن به اطلاعات افراد سرک کشی به زندگی مردم به حساب آید نتیجه اش همین می شود که می بینیم در حالی که در هیچ جای دنیا اینگونه نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم در این برنامه با بیان اینکه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها برای پرداخت هدفمند یارانه به انرژی است گفت: پیشنهاد ما این است که اگر کسی مصرفش از انرژی را بالا برد یارانه نگیرد و پول آن را هم بپردازد.

غلامرضا تاجگردون افزود: بر اساس قانون بودجه قرار بود پارسال 70 درصد یارانه ها صرف پرداخت یارانه مستقیم شود و 28 درصد دیگر در حوزه های مختلف هزینه شود در حالی که میزان پرداخت یارانه مستقیم در سال 94 صد و هشت درصد بود و چندین بخش هیچ تخصیصی از یارانه ها نداشتند.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون به جز پرداخت یارانه های مستقیم هیچ کدام از بخش ها یک ریال یارانه دریافت نکرده اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.