کد مطلب: ۶۷۹۲۶۳

چه کسانی بیشترین مالیات را در کشور می‌دهند؟

چه کسانی بیشترین مالیات را در کشور می‌دهند؟

برپایه آمار، مجموع مالیات حقوق کارمندان و کارگران نزدیک به ۱۹ درصد از کل مالیات‌های وصول شده دولت را تشکیل می‌دهد. اما مالیات وصول شده از طریق اصناف چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مالیات وصول شده از طریق اصناف چقدر است؟

روزنامه ایران نوشت : درحالی که به طور متوسط اصناف کشور سالانه ۵ میلیون تومان مالیات می‌پردازند، این رقم برای کارمندان و کارگران ۹ میلیون تومان است.

برپایه آمار، در ۱۱ ماهه سال گذشته مجموع مالیات حقوق کارمندان و کارگران ۲۰ هزارمیلیارد تومان بوده که نزدیک به ۱۹ درصد از کل مالیات‌های وصول شده دولت را تشکیل می‌دهد.

اما درهمین دوره زمانی درآمد دولت از محل مالیات مشاغل ۱۱‌هزار میلیارد تومان بوده است، یعنی ۹‌هزار میلیارد تومان کمتر از مالیات کارکنان دولت و بخش خصوصی. مالیات بر حقوق در سال گذشته ۲۰‌ درصد از درآمدهای مالیاتی دولت را تشکیل داد. کارکنان بخش دولت و خصوصی تاکنون دو برابر صاحبان مشاغل و اصناف مالیات پرداخت کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    من کارگر با حداقل حقوق سالی 10 میلیون تومان مالیات میدهم
    میانگین مالیات اخذ شده از پزشکان سالی 20 میلیون اعلام شده
    اصناف سالی 20 میلیون میانگین مالیات داده اند
    در حالی که درامد همین 2 ردیف اخر سالانه میلیاردی است …!!!!!!!!

  • آبی خاکستری

    البته کارمندانی که فرزند شهید باشن هیچگونه مالیاتی نمیدن. اگه 50 میلیون تومان هم حقوق ماهانه دریافت کنن، بازم مالیات نمیدن.
    متاسفانه قوانین و مقررات تساوی و برابری رو ترویج نمیده و عدالت رو اجرا نمیکنه.
    همکارانی دارم که فرزند شهید هستند یا آزاده و رزمنده، علاوه بر اینکه هیچگونه مالیاتی نمیدن و حتی پول بیمه نیز از حقوقشون کم نمیشه، چند تا تبصره و ضریب حقوقی افزایشی نیز دارن.