خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۰۸۱۶

چه کسانی در مصرف برق محدودیت ندارند؟

چه کسانی در مصرف برق محدودیت ندارند؟

وزیر نیرو با تاکید بر مراقبت از شبکه برق در تابستان گرم امسال، گفت: با برنامه‌ریزی و تلاش صنعت برق خردادماه را با کمترین مشکلات سپری کردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چه کسانی در مصرف برق محدودیتی ندارند؟

به نقل از ایلنا ، علی‌اکبر محرابیان گفت: امروز شاهد همکاری و حمایت ارزشمند دستگاه‌ها هستیم که نتایج مثبتی را در کنترل مصرف برق کشور به همراه دارد.

محرابیان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شرکت‌های توزیع، برنامه مدیریت مصرف را به خوبی اجرا کردند، افزود: نظم و انضباط در کار و برنامه‌ریزی مدیریت مصرف کشور، بسیار مهم و ضروری است.

وی مدیریت مصرف اعمال شده امسال را با سال‌های گذشته متفاوت دانست و عنوان کرد: این برنامه دقیق با محدودیت کمتر بوده که رضایتمندی و سود مشترک را به همراه دارد و این مهم در کاهش مصرف مشهود است.

وزیر نیرو با اشاره به آمار مشترکان صنعتی کشور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از ۶۳۰ هزار مشترک صنعتی در کشور، ۵۸۰ هزار مشترک بدون هیچ محدودیت و برنامه مدیریت مصرفی از انرژی کامل در اوج بار سال ۱۴۰۱ استفاده می‌کنند و امیدواریم بدون مشکل، برق این بخش را تامین کنیم.

محرابیان با اشاره به برنامه سایر صنایع برای مدیریت مصرف برق گفت: برق حدود ۴۹ هزار مشترک صنعتی هر روز هفته از ساعت ۱۱ صبح لغایت ۲۰ قطع می‌شد اما در سال جاری این محدودیت به ۱۲ ساعت در طول هفته و فقط طی یک روز از ساعت ۱۱ لغایت ۲۳ اعمال می‌شود.

آنچه توسط وزیر نیرو مطرح شد در حالی است که مصرف برق کشور در نخستین روز هفته جاری مرز ۶۴ هزار مگاوات را پشت سر گذاشته و به رقم ۶۴ هزار و ۴۷۱ مگاوات در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه رسید در حالیکه روزهای گرم‌تری در پیش روی قرار دارد.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران هم بیانگر آن است که مصرف برق از روز گذشته شروع به افزایش کرده است به‌گونه‌ای که در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه به رقم ۶۴ هزار و ۴۷۱ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با روز قبل‌تر (جمعه سوم تیرماه) که ۵۸ هزار و ۳۳ مگاوات برق مصرف شده بود رشد بیش از ۶ هزار مگاوات یافته است.

همچنین نسبت به‌روز مشابه پارسال که میزان مصرف ۵۵ هزار و ۷۷۷ مگاوات بوده از رشد بیش از هشت هزار مگاوات (۱۴ درصدی) برخوردار شده است.( ایرنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    بهتر است جناب وزیر درصد وزنی مصرف برق مشترکین صنعتی دارای محدودیت را هم اعلام میکردند.