خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۳۴۵۴

چه کنیم تا کودکی باهوش داشته باشیم؟

چه کنیم تا کودکی باهوش داشته باشیم؟

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی از تاثیر برخی خوراکی‌ها در رشد مغزی و افزایش ضریب هوشی جنین خبر داد.

شوید پلو با ماهی قزل‌آلا حاوی انواع ویتامین‌های A، D، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶، اسیدهای چرب امگا ۳، آهن، پروتئین، فسفر، روی و سلنیوم است؛ این غذا در دستگاه گوارش به‌راحتی هضم و جذب می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برای بررسی خواص شوید پلو با ماهی قزل‌آلا و اینکه مصرف این غذا برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شوید پلو با ماهی قزل‌آلا

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی؛ درباره مهم‌ترین خواص شوید پلو با ماهی قزل‌آلا اظهار کرد: این غذا به علت داشتن امگا ۳ نقش موثری در رفع دردهای عضلانی، خشکی و خارش پوست دارد.

وی با اشاره به مفید بودن شوید پلو با ماهی قزل‌آلا کباب یا در فر پخته شده برای بیماران قلبی و عروقی، بیان کرد: این افراد باید از مصرف شوید پلو با ماهی قزل‌آلا سرخ شده خودداری کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شوید پلو با ماهی قزل‌آلا برای مبتلایان به روماتیسم، آرتریت روماتوئید و التهابات بدن مناسب بوده، این غذا برای زنان باردار و جنین هم مفید است، زیرا موجب رشد مغزی و افزایش ضریب هوشی جنین می‌شود.

عظمایی تاکید کرد: روی موجود در شوید پلو با ماهی قزل‌آلا تأثیر چشمگیری در رشد کودکان دارد؛ این غذا به علت داشتن سلنیوم، امگا ۳ و ویتامین D سبب تنظیم میزان انسولین در بدن می‌شود بنابراین برای افراد دیابتی مفید است.

وی تصریح کرد: شوید پلو با ماهی قزل‌آلا به علت داشتن گروه ویتامین‌های B و روی باعث تقویت ریشه مو می‌شود.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره بهترین نوع ماهی قزل‌آلا گفت: ماهی قزل‌آلا خال قرمز بهترین نوع ماهی قزل‌آلا بوده، اما نوع رنگین‌کمانی آن پرفروش‌ترین گونه است.

عظمایی یادآور شد: برای حفظ ویتامین‌ها و مواد آلی موجود در ماهی قزل‌آلا، این ماهی بهتر است در فر پخته یا کباب و از سرخ کردن زیاد ماهی پرهیز شود، زیرا سرخ شدن قسمت عمده‌ای از ویتامین‌ها و مواد مفید آن را از بین می‌برد و مشکلاتی را برای افراد به ویژه مبتلایان به اختلالات قلبی و عروقی ایجاد می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.