کد مطلب: ۷۴۷۵۰۲

چگونه از «بورس» طلا، سهام و خودرو بخریم و سود کنیم؟

چگونه از «بورس» طلا، سهام و خودرو بخریم و سود کنیم؟

بازارهای سرمایه‌گذاری در ایران با توجه به شرایط متورم اقتصاد همواره با نوسانات متعددی روبرو هستند و کاهش ارزش ریال و بالا رفتن ارزش دارایی‌ها موضوعی است که همواره افراد را بر سر دوراهی قرار داده است.

بازار های سرمایه گذاری در ایران با توجه به شرایط متورم اقتصاد همواره با نوسانات متعددی روبرو هستند و کاهش ارزش ریال و بالا رفتن ارزش دارایی ها موضوعی است که همواره افراد را بر سر دوراهی قرار داده است.

گاهی منجر می شود مردم عادی در صف دلار باشند، گاهی در صف سکه و طلا، گاهی در صف خرید خودرو و گاهی هم در صف خرید سهام و هر نوسان منفی یا مثبتی در این بازارها صف های خرید و فروش را پر حجم و طولانی می کند.

در این بین افرادی موفق تر خواهند بود که قبل از همه خبرها را تحلیل می کنند و شرایط بازارها را رصد کرده و زودتر پول خود را تبدیل به دارایی می کنند برای فرار از تورم ، زنده ماندن ، معیشت بهتر و ساختن آرزوها.

در نتیجه اولین ها بیشترین سود را می گیرند و برای فرار از تورم راهی بازاری جدید می شوند ، درست زمانی که تازه خبر جذاب شدن یک بازار سرمایه گذاری عمومی می شود و مردم فاقد خبر ، پیش بینی ، تحلیل و مشاوره سرمایه گذاری به صورت توده وار در صف خرید می ایستند ، غافل از این که آن بازاری که زیاد تبلیغ سرمایه گذاری در آن می شود به پایان دوران سوددهی رسیده ؛ حداقل در کوتاه مدت.

اینجاست که اهمیت وجود یک مشاور سرمایه گذاری بیشتر مشخص می شود، مشاوران سرمایه گذاری با بررسی روند بازارهای داخلی و جهانی در تلاش هستند تا بهترین انتخاب ها را پیش روی مشتریان خود قرار دهند و آن ها را در مسیر حداکثر سازی سود و مدیریت ریسک همراهی کنند. اما در ایران یکی از مواردی که در کنار بررسی بازارهای مالی موثر است به روز بودن است، به این معنی که یک سرمایه گذار قبل از همه باید در جریان اتفاقات و اخبار روز بازار و صحت و سقم یک خبر یا شایعه قرار گیرد.

البته هیچ کس پیشگو نیست ولی می توان از علامت هایی که در لا به لای اخبار به چشم می خورد در کنار اظهار نظرهای مسئولان و روند دلار ، طلا و بورس ، تخمینی قابل اتکا از آینده به دست آورد و به قول معروف می توان گفت که «تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل»

در این مرحله است که قابلیت های نهفته «بورس24» به عنوان یک پایگاه خبری-تحلیلی اهمیت خود را نمایان می کند.«بورس 24» که 14 سال از قدمت آن می گذرد ، همواره تلاش کرده تا بتواند به شعار «هیچ سرمایه گذاری تنها نیست…!» جامه عمل بپوشاند و با کمک خبرنگاران و تحلیل گران خود همواره به عنوان یک رسانه و مشاور سرمایه گذاری در کنار مخاطبان خود باشد.

این روزها بازار سرمایه ایران در حال پوست اندازی است و با اتفاقاتی که در حال رقم خوردن است می تواند وزن بیشتری به مشاوران سرمایه گذاری بدهد آن هم به چند دلیل:

اول آن که تنوع و تعدد ابزار سرمایه گذاری در این بازار روز به روز بیشتر می شود و بازار سرمایه ایران رو به سوی تخصصی شدن گام بر می دارد و شاهد تنوع و تعدد ابزار مالی هستیم از جمله، سهام ، صندوق های سرمایه گذاری ، اوراق بدهی ، اوراق اختیار، اوراق سکه، خرید خودرو و …

این ابزار منجر شده تا بازاربورس دریایی از فرصت های سرمایه گذاری را ایجاد کند و افرادی در این بازار ها موفق ترند که بیشترین اطلاعات را دارند و بهترین مشاوران را.

پایگاه خبری-تحلیلی بورس 24 با توجه به دارا بودن مجوز مشاور سرمایه گذاری از سازمان بورس و اوراق بهادار این امکان را دارد تا با بررسی هر یک از بازارهای پر پتانسیل به مخاطبان خود پیشنهاد های لازم را برای سرمایه گذاری ارائه دهد.

«بورس24» در کنار تمام خدمات خود در حوزه معرفی بهترین فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه این شرایط را فراهم کرده تا سرمایه گذاران با یک درخواست آنلاین با دسترسی به مشاوره های اختصاصی بتوانند سبد دارایی خود را نیز اصلاح کنند و بهترین ترکیب سرمایه گذاری را برای خود انتخاب کنند.

وبسایت bourse24.ir به عنوان یک بستر امن و قانونی این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کرده تا از رخداد های مهم بازار بورس ایران در تمام بخش ها اطلاعات لازم را کسب کنند.

تحلیل گران بورس 24 با بررسی سهام پر پتانسیل و بررسی روند بازار اطلاعات لازم را در خصوص خرید و فروش سهام در اختیار کاربران قرار می دهد، همچنین این امکان را فراهم کرده تا سرمایه گذاران غیرحرفه ای با کمترین دغدغه بتوانند از بین گزینه های پرسود و امن سرمایه گذاری شامل ، سهام شرکت های بورسی و فرابورسی ، انواع صندوق های بادرآمد ثابت و صندوق های سهامی ، صندوق های طلا ، اوراق سکه بهار آزادی (سکه رفاه) ، خرید خودرو از بورس (پژو 207 ، شاهین ، لاماری ، فیدلیتی ، دیگنیتی و…) بهترین گزینه ها را در قالب پیامک های فوری و سبد پیشنهادی هفتگی و مشاوره های آنلاین انتخاب کنند.

رسالت «بورس24» به عنوان یک رسانه تخصصی در بازار بورس ، رعایت اصل بی طرفی، سرعت در انتشار اخبار و صحت اطلاعات منتشر شده است و تمام تلاش خود را می کند تا معتبرترین خبرها را از مدیران شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در قالب مصاحبه یا خبر برای مخاطبان خود منتشر کند، همچنین در پیشنهاد های سرمایه گذاری خود تمام طیف ها و قشرهای سرمایه گذاری با انواع ریسک پذیری را در نظر بگیرد تا ریسک سرمایه گذاران نیز مدیریت شود.

چگونه وارد بازار بورس شویم؟

درگاه ورود به بازار سرمایه ثبت نام در سامانه سجام است که سرمایه گذاران با درج مشخصات در این سامانه اولین قدم از مسیر جذاب ورود به دنیای بازارهای سرمایه گذاری و مالی را بر می دارند تا بتوانند ریسک ها و بازدهی های متنوعی را تجربه کنند.
پس از اخذ کد سجام سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به یکی از کارگزاران بورس اوراق بهادار اقدام به دریافت کد خرید کالا یا کد خرید سهام کنند، هر یک از این کد ها می توانند کلید ورود به یک سرمایه گذاری دارای سود باشند.برای بورسی شدن اینجا کلیک کنید

افرادی که می خواهند اقدام به خرید و فروش در بازار سهام کنند باید کد سهامداری دریافت کنند و با ورود به وب سایت شرکت کارگزاری یا همان سامانه معاملات آنلاین ، نسبت به پذیرش ملاحظات مترتب بر هر یک از ابزار موجود در بازار بورس اطلاعات کسب نموده و آن ها را بپذیرند و پس از آن این امکان وجود خواهد داشت که سرمایه گذار بتواند پول خود را به اوراق بهادار تبدیل کند.
سرمایه گذاران با استفاده از کد سهامداری خود می توانند اقدام به خرید و فروش سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و یا فرابورس ایران کنند.

از طرفی می توانند به صورت غیر مستقیم با خرید صندوق های قابل معامله در بورس اقدام به سرمایه گذاری و مدیریت دارایی کنند.همچنین این امکان وجود دارد تا اگر بازار های موازی با سهام مانند بازار طلا در برهه ای از زمان جذاب شد ، سرمایه گذاران بدون پذیرش ریسک خرید دارایی های فیزیکی با استفاده از اوراق بهادار طلا مانند سکه رفاه از بورس سکه خرید کنند که البته در صورت تمایل می توانند یک روز بعد سکه خود را به صورت فیزیکی دریافت کنند و یا این که با هزینه بسیار جزئی انبارداری ( روزانه 130 تومان) نگهداری از سکه خود را به بانک مربوطه بسپارند.

بازار اختیار معامله هم از دیگر بازارهایی است که نیاز به دانش بالای مالی دارد و با توجه به ریسک هایی که بر آن مترتب است می تواند دنیای جالبی برای ریسک پذیر ها باشد.

اوراق بدهی از دیگر بازارهایی است که با داشتن کد سهامداری سرمایه گذاران می توانند در تامین مالی طرح ها و پروژه ها مشارکت کنند و بازدهی های خوبی نیز دریافت کنند.

در بازار سرمایه همچنین صندوق های با درآمد ثابت و صندوق های سهامی نیز وجود دارد که می تواند سرمایه گذارانی که به دنبال سود هایی جذاب تر از سود بانکی هستند و یا ریسک پذیرند و به دنبال جلو زدن از تورم هستند، در این بخش از بازار فعال شوند.
صندوق های با درآمد ثابت یکی از جذاب ترین بخش های بورس است و پشتوانه قانون توسعه ابزارهای مالی مصوب 88 را دارد.شما می توانید به جای سپرده بانکی در این صندوق ها سرمایه گذاری کنید و ماه به ماه یا هر سه ماه یک بار سود تضمین شده دریافت نمائید و این سود به حساب درج شده در سامانه سجام شما واریز خواهد شد.این صندوق ها به دلیل سرمایه گذاری های متنوع به صورت معمول دست کم دو درصد از بانک ها بیشتر سود به سرمایه گذاران پرداخت می کنند.(از آخرین وضعیت صندوق های با درآمد ثابت بورس اینجا مطلع شوید.)

چگونه از بورس ماشین بخریم؟

این بخش مربوط می شود به خرید خودرو و معاملات آتی بورس کالا .ابزار سرمایه گذاری در بورس کالا با توجه به پتانسیل هایی که دارد بستری فراهم کرده تا افراد و گروه ها این امکان را داشته باشند تا به منظور افزایش شفافیت در معاملات ، دست دلالان را از بازار کوتاه کنند و حلقه اتصالی باشد بین تولید کننده و مصرف کننده بنابراین افرادی که تمایل دارند اقدام به خرید خودرو با قیمت های عادلانه کنند این بازار می تواند بازاری جذاب باشد که با اخذ کد معاملاتی این امکان را برای مردم فراهم کند. (برای خرید خودرو در بورس این گزارش را بخوانید)

معاملات آتی هم در بورس کالا جزو سرمایه گذاری هایی است که خریداران و فروشندگان با تحلیل شرایط و چشم انداز اتی نماد های موجود در این بازار این امکان را دارند تا از تورم آتی و یا افزایش و یا کاهش قیمت ها کسب بازدهی کنند.

بورس 24 به عنوان یک مشاور سرمایه گذاری و یک رسانه موفق با استفاده از دانش متخصصان خود توانسته شرایطی را فراهم کند تا سرمایه گذاران این امکان را داشته باشند تا از تک تک این بازارها کسب بازدهی کنند و بهترین انتخاب ها در بخش سرمایه گذاری با کمترین ریسک را تجربه کنند.

در اقتصاد ایران که همواره با تورم دست و پنجه نرم می کند تنها راه سبقت گرفتن از تورم دانستن است و رسانه های تخصصی همواره سهم بزرگی در روشنگری و اطلاع رسانی در بین مردم دارند، بورس 24 از متخصصین قدیمی بازاربورس است تا شما را در مسیر دانستن و انتخاب راه درست سرمایه گذاری همراهی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.