کد مطلب: ۲۶۸۳۹۹

چین زیر بار توقف واردات نفت از ایران نخواهد رفت

چین زیر بار توقف واردات نفت از ایران نخواهد رفت

روزنامه اقتصادی «نیکی» روز پنجشنبه با اشاره به موضع‌گیری مقام‌های چینی در هفته‌های گذشته نوشت: پکن زیر بار توقف واردات نفت از ایران نخواهد رفت.

در مقاله امروز (پنجشنبه) این نشریه ژاپنی آمده است: آمریکا که ماه گذشته (میلادی) از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده بود، کشورها را برای قطع کامل واردات نفت از ایران تحت فشار گذاشته است. چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت ایران اما هیچ نشانی از تبعیت از این خواسته بروز نداده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،«لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در همین رابطه با اشاره به روابط دوستانه تهران و پکن، از تداوم همکاری با ایران به رغم فشارهای آمریکا خبر داده بود.

کانگ در جمع خبرنگاران گفته بود: ما تعاملات و همکاری‌های عادی خود با ایران را از جمله در زمینه‌های اقتصاد، تجارت و انرژی ادامه خواهیم داد.

نیکِی در همین رابطه می‌نویسد: چین در ماه مارس، سیستم معاملات نفتی خود بر مبنای «یوان» را با هدف افزایش نفوذ در بازار نفت افتتاح کرده بود و به همین جهت، سلاح ارزی واشنگتن تهدید چندانی برای پکن نخواهد بود.

مقام‌های آمریکایی در هفته‌های گذشته با سفر به دیگر کشورها، در پی جلب رضایت آن‌ها برای کاهش خرید نفت از ایران بودهاند.

این موضوع هم اکنون یکی از موارد دستور سفر «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد به هند است که به عنوان دومین خریدار بزرگ نفت ایران شناخته می شود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اردیبهشت‌ماه از برجام خارج شده و بازگشت تحریم‌های این کشور علیه ایران را اعلام کرده بود.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.