کد مطلب: ۱۸۷۴۹۲

رئیس اتاق بازرگانی ایران:

کارآفرینی کلید عبور از بحران اقتصادی است

کارآفرینی کلید عبور از بحران اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران امید و کارآفرینی را کلید عبور از بحران اقتصادی دانست.

خوانساری که در دومین دوره آیین اهدای نشان امین الضرب در تالار وحدت سخن می گفت، افزود: امروز لازمه شور و نشاط جامعه، رفتن به سمت کارآفرینان است و باید کار را به اهل آن و صاحبان کسب و کار سپرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس اتاق تهران اظهار داشت: امروز و با وجود رکود اقتصادی، اما کارخانه‌های بخش‌خصوصی برای جوانان ایرانی کارآفرینی کرده و اشتغال می‌آفرینند، بیمه و مالیات به خزانه واریز می‌کنند و ارز صادراتی به کشور وارد می‌کنند.

وی افزود: بخش‌خصوصی با دسترنج خود و بدون سرمایه رانتی به خلق حماسه مشغولند و کارخانه‌های بخش‌خصوصی امروز باید به نمایشگاهی برای تلاش و خلاقیت تبدیل شود.

رئیس اتاق تهران تصریح کرد: مردم ایران، امید و زندگی شرافتمندانه و جوانان ایرانی الگو می‌خواهند؛ امید یعنی کارآفرینی توانسته با وجود تحریم‌ها به تولید کالا و خلق نشان تجاری بپردازند.

خوانساری تاکید کرد: امروز چشم بخش‌خصوصی به دولتی است که با آرای مردم و شعار بهبود فضای کسب‌و‌کار، تدبیر، خرد و رانت‌زدایی برآمده و درخواست داریم آحاد مسئولان و رسانه ها صدای رسای کارآفرینان باشند.

آیین دومین دوره اهدای نشان کارآفرینی امین‌الضرب به مناسبت 134 سالگی تاسیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران امروز دوشنبه در محل تالار وحدت آغاز شد.

در این آیین که با حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در حال برگزاری است، تندیس امین‌الضرب به سه نفر و نشان امین‌الضرب به هفت نفر از برترین‌های کارآفرینی، افراد خلاق در عرصه کار و پیشکسوتان اهدا می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، ایجاد روحیه امید و کارآفرینی در جامعه به کمک نسل جوان است که این هدف با انتخاب کارآفرینان و پیشکسوتان که در سال‌های گذشته نسبت به کارآفرینی و ایجاد خلاقیت اقدام کرده‌اند، دنبال می‌شود.

شیوه انتخاب برترین‌های این مراسم به این صورت بوده که در وهله نخست اطلاع‌رسانی از طریق تارنمای اتاق تهران به بنگاه‌های بزرگ برای اعلام اسامی کارآفرینان برتر انجام شود.

با وصول بیش از 300 پیشنهاد به این اتاق، هیات داوران متشکل از 15 نفر از برگزیدگان بخش‌خصوصی به صورت غیرمتمرکز به داوری نفرات پرداخت و انتخاب بر اساس شاخص‌های جهانی نظیر حجم تجارت، کارآفرینی، میزان صادرات و غیره انجام شده است.

برپایه این گزارش، زندگی‌نامه افرادی که سال گذشته حائز برترین‌ها شدند به صورت کتاب نگاشته شده و در این مراسم رونمایی می‌شود؛ همچنین تمبر صد و سی و چهارمین سالگرد تاسیس اتاق تهران ضرب شده که با عنوان «تمبر امین الضرب» رونمایی می‌شود.

پارلمان بخش‌خصوصی که امسال صدوسی‌وچهارمین سال حضور خود را در اقتصاد ایران جشن می‌گیرد، با تلاش امین‌الضرب یکی از تجار دوران قاجار متولد شد؛ برخی منابع ثروت امین‌الضرب را در آن دوران، 25 میلیون تومان تخمین زده‌اند.

وی در دوره مظفرالدین‌شاه، نخستین دستگاه تولید برق را از روسیه خرید و به این ترتیب نخستین بار برق توسط بخش‌خصوصی وارد ایران شد و جایگزین گاز شد و به همین دلیل به محمدحسین امین‌الضرب «پدر برق ایران» لقب داده‌اند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.