کد مطلب: ۳۴۵۱۲۸

کاربوم، وبسایتی متمایز برای ساختن رزومه کاری و اتصال به بازار کار

کاربوم، وبسایتی متمایز برای ساختن رزومه کاری و اتصال به بازار کار

کاربوم به عنوان یکی از فعالان جدی بازار کار با توجه به نیازهایی که در مسیر تکامل خود کشف نموده، به بازتعریف رویه سنتی وبسایت‌های کاریابی و آگهی استخدام پرداخته و با خلق سرویس‌های متنوع و جدید به‌ دنبال پاسخ به نیازهای متنوع کارجویان، وصل کردن و یکپارچه‎سازی آن‌ها به واحد‌های جذب و استخدام شرکت‌ها برای یک زندگی شغلی بهتر کرده است.

این روزها کاریابی و استخدام، دغدغه اصلی و یکی از چالش‎های اساسی در سطح خرد و کلان کشور است. در دوران رکود اقتصادی، درآمد‌های سازمان کاهش پیدا می‌کند در نتیجه، سازمان تلاش می‌کند تا هزینه‌های خود را با محدود کردن پرداختی‌ها و حتی تعدیل نیرو، کاهش دهد و این بحران اشتغال حتی تشدید هم می‎شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبیعی است که در این دوران بیکاری افزایش پیدا می‎کند و بر تعداد کارجویان افزوده و موقعیت‎های شغلی کاهش می‌یابد. بنابراین رقابت در بازار کار افزایش و استخدام بیشتر از قبل دشوار می‌شود.

چگونه در این شرایط رکود اقتصادی کار پیدا کنیم؟

برای رسیدن به پاسخ خود را جای کارفرما تصور کنید، بزرگترین معضل برای سازمان در این دوران، کاهش هزینه هاست. جالب است بدانید که استخدام نا‌مناسب می‌تواند تا پنج برابر حقوق و دستمزد یک فرد هزینه‌بر باشد؛ بنابراین حساسیت سازمان‌ها برای جذب بیشتر می‌شود و استخدام نیرو با استانداردهای دقیق‌تر و تامل بیشتری انجام می‌شود.

مسئله دیگر این است که کارجویان روی کاغذ و بر اساس مجوزها و گواهینامه‎ها، بیش از هر زمان دیگری شبیه یکدیگرند، پس متخصصین منابع انسانی در این شرایط و بین صدها رزومه‎ها چگونه تفاوت و تمایز قائل شوند؟!

برای پاسخ به این مسائل کاربوم به عنوان یکی از فعالان جدی بازار کار با توجه به نیازهایی که در مسیر تکامل خود کشف نموده، به بازتعریف رویه سنتی وبسایت‌های کاریابی و آگهی استخدام پرداخته و با خلق سرویس‌های متنوع و جدید به‌ دنبال پاسخ به نیازهای متنوع کارجویان، وصل کردن و یکپارچه‎سازی آن‌ها به واحد‌های جذب و استخدام شرکت‌ها برای یک زندگی شغلی بهتر کرده است.

رزومه یکی از مهمترین عوامل در فرایند استخدام شماست و اولین ملاقات شما با کارفرما به همین دلیل می‌بایست برای رزومه‌نویسی چند مورد را حتما در نظر بگیرید:

توجه به نکات فرعی و جزییات

معمولا به دلیل تعدد رزومه‎های دریافتی، عوامل مختلف، اما ساده می‌تواند باعث شود که رزومه‌ به سادگی کنار گذاشته شود. ساختار و قالب‌بندی نادرست و نامرتب، اشتباهات تایپی، حجم زیاد و نامربوط مطالب، فونت نامناسب و غیررسمی و فرمت نامناسب فایل رزومه از جمله مواردی هستند که ممکن است شانس بررسی‌های بعدی را از رزومه شما بگیرند.

رزومه‌ساز کاربوم بستری استاندارد برای تمامی موارد فوق ارائه کرده است. با رزومه‌ساز کاربوم توانمندی‌ها و سوابق شغلی شما به‌خوبی و کاملا طبقه‌بندی‌شده و حرفه‌ای در چندین قالب گرافیکی جذاب منعکس می‌شود. به کمک قدرتمندترین رزومه‌ساز فارسی می‌توانید به‌سادگی رزومه کاری حرفه‌ای برای خودتان بسازید و نسخه باکیفیت آن را دریافت کنید.

کاربوم

کاربوم برای کاهش «اشتباهات رزومه‎نویسی» نیز کتاب الکترونیک رایگانی در اختیار کارجویان قرار داده است که می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

هدفمند بودن رزومه ارسالی با توجه به موقعیت شغلی و سازمان

بسیاری از افراد یک رزومه را آماده می‌کنند و آن را برای صد شرکت مختلف ارسال می‌کند. این کار شبیه ارسال ‌اس‌ام‌اس‌های عمومی برای تبلیغات انبوه است و همان طور که می‌دانید این شیوه اثربخشی بسیار کمی‌ دارد. سازمان‌های بزرگ و سازمان‌های کوچک، صنایع و حوزه‎های مختلف کسب‌وکار در رزومه شما به دنبال قابلیت‌های متفاوتی هستند.

با توجه به این شرایط، بهتر است چند مدل رزومه کاری طراحی کنید. به‌عنوان مثال معمولا شرکت‎‌های بزرگ، نیروی تخصصی را ترجیح می‌دهند. اگر کسی قرار است کارشناس سئو باشد، دوست دارند در تمام بخش‌های رزومه‌اش در مورد فعالیت‌های سئو ببینند و بخوانند. اما شرکت‌های کوچک و استارتاپ‎ها نگاه متفاوتی دارند. آنها ترجیح می‌دهند اگر کسی کارشناس سئو است، در خصوص روابط عمومی هم تجربه‎ای ولو اندک داشته باشد، مدیریت شبکه‌های اجتماعی را هم بر عهده بگیرد و اگر لازم شد با رغبت و علاقه به شرکت برای حضور در نمایشگاه کمک کند. با تشریح نوع فعالیت‌ها و علایق خود، می‌توان احساس مطلوب را به سازمان مورد نظر خود انتقال داد.

در رزومه‎ساز کاربوم این امکان فراهم آمده تا کارجویان با توجه به نکات فوق، چند نوع رزومه طراحی کنند و برای درخواست‎های شغلی متفاوت، رزومه متفاوتی را در دو زبان فارسی و انگلیسی انتخاب و ارسال کنند.

امکان ایجاد و به اشتراک‌گذاری نسخه تحت وب رزومه

هر چه افراد بیشتری شما و رزومه کاریتان را بشناسند احتمال شاغل شدن شما زیادتر می شود. کاربوم این امکان را فراهم نموده که شما رزومه‌تان را به‌صورت یک صفحه تحت وب در اختیار داشته باشید. این صفحه اختصاصی امکان دیده شدن بیشتر توانمندی‌های شما و امکان اشتراک‌گذاری آسان آن را فراهم نموده است.

کاربوم

ورود به رزومه‌ساز کاربوم

اما پیدا کردن شغل مناسب نیازمند طیف وسیعی از خدمات است که کاربوم سعی نموده به‌صورت یکپارچه سایر خدمات مرتبط با حوزه استخدام را نیز پوشش دهد. در ادامه به معرفی مختصر سایر این سرویس‌ها پرداخته می‌شود.

کاربوم

توجه به تست‌های خودشناسی معتبر

تست‌های خودشناسی ابزاری برای کمک به کارشناسان استخدام و کاهش خطا در فرآیند گزینش کارجویان است. نکته مهم در این تست‎ها، استاندارد و علمی بودن سوالات و ارزیابی‌ها و پیاده‌سازی آنها توسط متخصص مربوطه است. دقت و صحت علمی طراحی و پیاده‎سازی این آزمون‎ها با کمک اساتید برتر دانشگاه تهران انجام شده و بنیان‌گذاران کاربوم نیز خود از متخصصین این حوزه هستند. ضمنا دقت و توجه در به‌کارگیری صحیح ابزارها و خصوصا ورود آنها به حوزه زندگی روزمره، از جمله نکاتی است که هرگز نباید از نظر ما دور بماند.

ورود به بخش تست‌های شخصیت‌شناسی کاربوم.

یادگیری و ارتقای مهارت‌های لازم برای بازار کار

کاربوم در سه بخش به این نیاز پاسخ خواهد داد. در بخش رویدادهای شغلی، می‌توانید به‌راحتی به مرتبط‌ترین دوره‌ها و رویدادهای آموزشی دسترسی داشته باشید. این مهارت‌ها علاوه‌ بر زمینه تخصصی، می‌توانند به توسعه شخصی شما زندگی هم کمک کنند.

اگر هم اهل آموزش از راه دور هستید یا نمی‌توانید در دوره‌های حضوری کاربوم شرکت کنید، اصلا نگران نباشید. وب‌یاد شبکه یادگیری آنلاین و یکی از سرویس‌های مجموعه کاربوم است. در وب‌یاد می‌توانید بیش از 120 دوره آموزشی ویدئویی مهارتی و کاربردی را از اساتید مطرح و برتر ایرانی را از هر جای کشور مشاهده کنید و از یادگیری مهارت‌های جدید در حوزه‎های مدیریت و کسب‌وکار، توسعه فردی، بازاریابی و فروش، بورس و کامپیوتر و فناوری لذت ببرید.

یافتن شغل از طریق بخش آگهی‌های استخدام

معتبرترین شرکت‌های ایرانی آگهی‌های شغلی‌شان را در کاربوم منتشر می‌کنند. از این بخش می‌توانید به آگهی استخدام این شرکت‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه ‌بر تهران، کاربوم آگهی‌های باقی شهرهای ایران را هم پوشش می‌دهد.

یافتن شغل مناسب و ارتباط اولیه با واحد جذب و استخدام شرکت‌های متقاضی و پیگیری وضعیت استخدام در کاربوم به سادگی انجام می‌شود. در این زمینه سرویس اطلاع‌رسانی آگهی‌های استخدام کاربوم به شما کمک خواهد کرد تا در کوتاه‌ترین زمان از فرصت‌های شغلی مناسب با خود مطلع شوید و همچنین در پنل کاربری خود از وضعیت رزومه و درخواست شغلی خود در شرکت‌ها آگاه باشید.

در این بخش به‌طور متوسط بیش از 1000 فرصت شغلی روزانه وجود دارد و تا کنون بیش از 6000 کارفرما بر بستر کاربوم، اگهی استخدامی ثبت نموده‎اند. اگر هم می‌خواهید با شغل‌های جدید و نیازهای مهارتی آن‌ها آشنا شوید، این بخش راهنمای شما خواهد بود.

ورود به بخش فرصت‌های شغلی و آگهی‌های استخدامی در کاربوم.

لینکدین به‌عنوان حرفه‎ای ترین شبکه در بین کارجویان است. کاربوم با بیش از 22000 عضو در لینکدین، از پرمخاطب‎ترین صفحات فارسی در لینکدین است و برخی از آگهی‎های شغلی و معرفی شخصیت‎های موفق ایران و جهان در حوزه کسب‌وکار در لینکدین کاربوم نمایش داده می‎شود.

آشنایی با شرکت‌ها از طریق صفحات برند کارفرمایی

انتخاب محل کار برای استخدام شدن، شباهت فراوان با ازدواج دارد که باید دو طرف به‌درستی یکدیگر را انتخاب کنند، در حالی که برخی از متقاضیان استخدام، تنها این نگرانی را دارند که سازمان، آنان را برگزینند و خود پیش‌شرط یا برنامه مشخصی ندارند.

واقعیت این است که بخش عمده‎ای از لحظات عمر و بیشتر از آنکه در خانه باشیم و با همسر خود باشیم را در شرکت و در کنار همکاران سپری می‌کنیم.

این موضوع مهم و بدیهی در بسیاری از مواقع مغفول واقع می‌شود؛ حتی در شرایطی که گزینه‎های انتخاب شرکت محدود است، لااقل آشنایی با سازمان‎ها امکان اولویت‎بندی بسیار مهمی را برای کارجویان فراهم می‎کند.

آشنایی با محیط کاری و فرهنگ سازمانی، پیش از ورود به شرکت‌ها، می‌تواند کمک زیادی در رضایت شغلی شما در آینده داشته باشد. تناسب با فرهنگ و ارزش‌های سازمانی، عاملی تعیین‌کننده در ماندگاری و رشد حرفه‌ای شماست. به بخش معرفی شرکت‌ها در کاربوم سر بزنید تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

بیش از 1500 شرکت از این طریق سازمان خود را در کاربوم معرفی‎ کرده‎اند و در این صفحه مواردی چون معرفی محصولات و خدمات، جذابیت‎های سازمان و فرهنگ سازمانی در معرض دید کارجویان قرار دارد.

کاربوم بستری فراتر از یک سایت کاریابی و آگهی استخدام است. وبسایت کاربوم سرویس جامع بازار کاری است که برای تک‌تک عوامل تاثیرگذار بر پیدا کردن شغل، جابه‌جایی‌هایی شغلی، و نیاز به یادگیری‌های طول مسیر زندگی شغلی که در بالا اشاره شد، راه حل‌های مناسب و یکپارچه‌ای ارائه می‌کند.

تلاش بر این بوده است که در همه بخش‌ها به‌صورت متوازن کار شود تا یکپارچگی و جامعیت و در نهایت خدمتی ارزشمند و کاملا متمایز عرضه شود. در کنار روزمه‌سازی آنلاین و آزمون‌های روانشناسی، فرصت‌های شغلی متنوعی نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

کاربوم را می‌توان ترکیبی خلاقانه از ارائه‌کننده فرصت‌های شغلی، تست‌‌های خودشناسی، منابع آموزشی، مهارتی و رزومه‌ساز دانست. یک پتلفرم چندوجهی که هر یک از بخش‌های آن می‌تواند یک کسب‌وکار مستقل باشد و در صورت اجرای صحیح، طیف وسیعی از کاربران و نیازهای آنها را پوشش خواهد داد.

تمام تلاش کاربوم همراه شدن با شما در مسیر رسیدن به #زندگی_شغلی بهتر است. شایان ذکر است در آینده‌ای نه‌چندان دور نیز سرویس‌های جدید دیگری در کاربوم راه‌اندازی می‌شود. با کاربوم و سرویس‌های متنوعش همراه شوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.