کد مطلب: ۲۴۵۱۱۸

کارتر تصمیم ترامپ از برجام را اشتباهی جدی خواند

کارتر تصمیم ترامپ از برجام را اشتباهی جدی خواند

جیمی کارتر رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان، تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را «اشتباهی جدی» برای آمریکا و بدترین اشتباه ترامپ خواند.

جیمی کارتر رئیس جمهوری اسبق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سیان ان، تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران را «اشتباهی جدی» برای آمریکا و بدترین اشتباه ترامپ خواند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارتر اضافه کرد: این بدترین اشتباهی است که ترامپ تاکنون مرتکب شده است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی یک رئیس جمهوری پای توافقی را امضا می‌کند، برای تمامی جانشینانش تعهدآور خواهد بود مگر آن که شرایط تغییر چشمگیری داشته باشد که این طور نبوده است.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا در ادامه اظهارات انتقادآمیز خود از ترامپ تصریح کرد: متاسفانه فکر می‌کنم این اقدام حامل این پیام برای کره‌شمالی است که وقتی آمریکا توافقی را امضا می‌کند، ممکن است به آن پایبند بماند یا نماند.

دونالد ترامپ سه شنبه (18 اردیبهشت ماه) طی یک سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود.

این اقدام با انتقاد گسترده کشورهای مختلف از جمله مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سران انگلیس، فرانسه و آلمان روبرو شد و اعلام کردند که به برجام پایبند می‌مانند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.