کد مطلب: ۳۲۸۵۱۴

کارت قرمز به ۸۰ هزار خودروی متخلف

کارت قرمز به ۸۰ هزار خودروی متخلف

با آغاز اجرای فاز دوم طرح کاهش از روز شنبه هفته جاری (سوم آذر) در پایتخت، 80 هزار خودروی فاقد معاینه فنی کارت قرمز دریافت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدنواب حسینی‌منش، رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد»، با اشاره به جریمه روزانه ۵۰هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی گفت: گزارش استعلام خودروهای رصد شده در دوربین‌های شهر تهران برای پلیس ارسال شده تا برای متخلفانی که با خودروی بدون معاینه فنی در شهر تردد کرده‌اند، جریمه منظور شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد دوربین‌های موجود برای پوشش کل تهران هنوز کافی نیست، گفت: در حال حاضر عمده دوربین‌ها در رینگ ورودی و رینگ زوج و فرد و طرح ترافیک استقرار دارند، اما به تدریج پوشش دوربین‌های مذکور کامل خواهد شد و تور رصد خودروها گسترده‌تر می‌شود.

به گفته حسینی‌منش، از ۸۰۰ هزار خودروی رصد شده در برابر دوربین‌های مجهز به کد ثبت تخلف «نداشتن معاینه فنی»، در روز شنبه ۸۰ هزار خودرو معادل ۱۰ درصد فاقد معاینه فنی بوده‌اند که توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خودروی بالای ۴ سال پلاک تهران باید به‌صورت سالانه از مراکز مجاز گواهی معاینه فنی اخذ کنند، اظهار کرد: با اجرای فاز دوم طرح کاهش، عده زیادی به مراکز معاینه فنی مراجعه کردند و اکنون به‌طور میانگین حدود ۲۰ درصد هنوز فاقد معاینه فنی هستند.

رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران خاطرنشان کرد: در عین حال برخی از خودروهای فاقد معاینه فنی پلاک تهران متعلق به ساکنان شهرستان‌ها است که تمایل دارند خودروی پلاک تهران داشته باشند اما به‌طور مداوم در تهران تردد ندارند. به همین خاطر نمی‌توان آمار دقیقی از خودروهای در حال تردد در تهران که هنوز معاینه فنی نگرفته‌اند، ارائه کرد و آمارها تخمینی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.