کد مطلب: ۵۹۸۰۸۷

قانون جدید سفر به ترکیه

قانون جدید سفر به ترکیه

ترکیه با به‌روزرسانی مقررات سفر به این کشور، مسافرانی را که کارت واکسن کرونا دارند، از ارائه گواهی منفی تست PCR معاف کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ترکیه که از ابتدای همه‌گیری کرونا، کمترین محدودیت و سختگیری را برای ورود اتباع خارجی به این کشور اعمال کرد و سفر را به ارائه تست منفی PCR و دریافت کد سلامت یا HES منوط کرد، اینک با وسعت واکسیناسیون، در مقررات ورود به این کشور، بازنگری داشته است.

براساس آخرین اعلام ترکیه، تمام مسافران بالای ۱۲ سال در پروازهای ورودی به ترکیه باید در محدوده ۷۲ ساعت مانده به پرواز، در یکی از مراکز تاییدشده وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی ایران تست PCR داده باشند و گواهی منفی تست کرونا به زبان انگلیسی را همراه داشته باشند. فهرست مراکز تاییدشده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون‌مرزی در لینک https://health.behdasht.gov.ir قابل دریافت است.

مسافران دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و QR code که از آخرین نوبت واکسن فایزر/ مدرنا/ جانسون/ آسترازنکا/ سینوفارم/سینواک آن‌ها ۱۴ روز گذشته باشد از ارائه تست PCR معاف خواهند بود.

همچنین مسافران بالای شش سال قبل از پرواز باید در لینک https://register.health.gov.tr به صورت آنلاین ثبت‌نام کرده و کپی از تاییدیه نهایی و QR تشکیل‌شده را به همراه داشته باشند.

مسافران با تابعیت افغانستانی دارای اقامت ترکیه با اجازه «اقامت کاری» می‌توانند با رعایت شرایط فوق از کشور ایران به ترکیه سفر کنند.

طبق اعلام سازمان فرهنگ و گردشگری ترکیه در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۱، ایرانی‌ها در بین اتباع خارجی، بیشترین سفر را به ترکیه داشته‌اند. استانبول، آنتالیا و وان سه مقصد اصلی گردشگران ایرانی در ترکیه است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.