کد مطلب: ۳۵۲۵۳۱

رحمانی عنوان کرد:

در جهت تهاجم اقتصادی با شدت مقابله می‌کنم و کاری جز رفع نیاز صنایع نخواهم داشت

در جهت تهاجم اقتصادی با شدت مقابله می‌کنم و کاری جز رفع نیاز صنایع نخواهم داشت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جهت‌گیری جدید وزارت صنایع در بحث معادن، مبنی بر اینکه از این‌ پس گردش مالی معادن باید در مناطق هم‌جوار انجام شود، گفت: بنده در جهت تهاجم اقتصادی با شدت مقابله می‌کنم و کاری جز رفع نیاز صنایع نخواهم داشت.

به گزارش تجارت‌‌نیوز، رضا رحمانی شامگاه پنجشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت حل شدن مسائل و مشکلات صنایع و بخش خصوصی یزد، گفت: درواقع ضرورت دارد این مشکلات جمع‌بندی شود و اهم آن‌ها قالب‌بندی و در قالب صورت‌جلسه‌ای ارائه شود تا مواردی که به وزارت صنعت، معدن و تجارت مرتبط است، با جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بنده با مسائل صنعتگران یزدی زندگی می‌کنم و در جریان همه آن‌ها هستم، افزود: بنده به‌عنوان وزیر صنایع تا در این راستا مسئولیت دارم در جهت تهاجم اقتصادی با تمام شدت و قوت مقابله می‌کنم و هیچ کاری جز رفع نیاز صنایع نخواهم داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بایستی در این جنگ و جبهه پیروز شویم و تا اینجا دشمنان به اهداف خود نرسیده‌اند، اظهار داشت: در حقیقت با تأسی از بیانات مقام معظم رهبری حفظ شرایط موجود تولید، اولویت جدی وزارت صنایع است؛ چراکه به فرموده رهبر معظم انقلاب حفظ وضعیت موجود کارخانه‌ها و تولید، جهاد است و همه باید در این مسیر با جدیت وارد عرصه شوند.

رحمانی با تأکید بر ضرورت همکاری بیش‌ازپیش نظام بانکی از واحدهای صنعتی و تولیدی، عنوان کرد: درواقع در حال حاضر تمام تسهیلات رونق تولید در استان‌ها جذب نشده است که در این راستا بانک‌ها بایستی پاسخگو باشند.

این مقام مسئول بیان کرد: شورای معادن نیز به‌زودی تفویض اختیار می‌شود تا هر واحدی که مشکل دارد در مورد آن تصمیم‌گیری صورت گیرد؛ البته این موضوع توسط مجلس به یک قانون دائمی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به جهت‌گیری جدید وزارت صنایع در بحث معادن، مبنی بر اینکه ازاین‌پس گردش مالی معادن باید در مناطق هم‌جوار انجام شود، اذعان کرد: همچنین در این راستا ضرورت دارد تا حساب‌های مالی، تدارکات و غیره نیز در منطقه استقرار معدن انجام شود تا مردم مناطق آثار معادن را در زندگی خود را بیشتر ببینند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: درواقع در شرایط کنونی انتظار این است که مسئولان استانی با تدابیر داخلی نسبت به تنظیم بازار اقدام کنند و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، مدیران ارشد استان می‌توانند با گرانی‌های موجود مقابله کنند.

رحمانی در پایان با اشاره به بخشی از سخنان یکی از صنعتگران یزدی مبنی بر رها کردن صنعت خودروسازی و پتروشیمی، یادآور شد: برای ما خودرو با نساجی هیچ تفاوتی ندارد و تلاش ما برای رفع مشکلات همه صنایع است؛ لذا در این راستا از برخی صنایع مانند نساجی انتظار می‌رود که در این شرایط اهتمام بیشتری به بحث صادرات داشته باشند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.