کد مطلب: ۱۳۵۸۲۴

رئیس اتاق اصناف ایران:

کالاهای مورد نیاز ماه رمضان به وفور در بازار موجود است

کالاهای مورد نیاز ماه رمضان به وفور در بازار موجود است

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان به وفور در بازار وجود دارد و به همین دلیل اجازه هیچ‌گونه نوسانی را در وضعیت عرضه کالا در بازار مصرف نخواهیم داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی فاضلی افزود: تمهیدات لازم برای تامین کالاهای پرمصرف در ماه مبارک رمضان اندیشیده شده و با توجه به ثبات قیمت کالاها در بازار، در حال حاضر دلیلی برای افزایش قیمت اقلام مصرفی این ماه وجود ندارد.

وی در عین حال تصریح کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در قیمت کالاها در ماه رمضان، مسئولان ستاد تنظیم بازار برخوردهای لازم را خواهند داشت. همچنین سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات قیمتی در ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم را اندیشیده است.

فاضلی ادامه داد: قیمت‌گذاری کالاهای اساسی از سوی سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انجام می‌شود و اتاق‌های اصناف تنها ناظر بر روند قیمت‌گذاری‌ها هستند. همچنین بازرسی و نظارت و کنترل و رصد بازار در دست اصناف است و دستورالعمل رسیدگی و نظارت بر بازار کشور امروز به تمام اتاق‌های اصناف سراسر کشور ابلاغ شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه کنترل بازار و تامین اقلام مورد نیاز با جدیت در دستور کار اتاق‌های اصناف قرار دارد، گفت: آنچه برای ما مهم است، خدماتی است که مجموعه اتاق‌های اصناف در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان به مردم ارائه می‌دهند.

وی افزود: در بخش تامین کالا مشکلی وجود ندارد اما برخی امور در دست بخش خدمات است. برخی از اقلام مصرفی ماه مبارک رمضان در فضای باز ارائه می‌شود که نظارتی بر آنها نیست که لازم است این قبیل موارد ساماندهی شود.

فاضلی ادامه داد: در ساختار کار نظارت وکنترل بازار، اتاق اصناف ایران یک عضو از اعضای ستاد تنظیم بازار است و یک رای دارد. تعیین قیمت کالاهای اساسی بر عهده سازمان حمایت از مصرف‌کننده و اتاق اصناف ایران مسئول کنترل و رسیدگی بر قیمت‌ها است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.