کد مطلب: ۵۷۷۵۷۹

ماجرای کامیون‌های سرم موجود در گمرک شهریار چیست؟

ماجرای کامیون‌های سرم موجود در گمرک شهریار چیست؟

وزارت بهداشت مسئول نظارت بر تمام محصولات سلامت محور واردتی به کشور است و واردات این اقلام تنها با ثبت سفارش امکان ترخیص از گمرک را دارند، بنابراین کالاهای فاقد مجوز اجازه ترخیص نخواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نظر به انتشار گسترده ویدئویی درخصوص معطلی ۹ کامیون حامل سرم در گمرک شهریار در فضای مجازی، این محموله هیچ گونه مجوزی از سازمان غذا و دارو اخذ نکرده است و به دلیل حساسیت فراورده‌های تزریقی حجیم و لزوم تضمینی سلامت آنها صدور مجوز بدون بررسی‌های آزمایشگاهی لازم امکانپذیر نیست.

براساس اعلام گمرک ۲ کامیون از دوشنبه گذشته، ۲ کامیون از چهارشنبه هفته گذشته و پنج کامیون از شنبه هفته جاری برای واردات سرم دارویی به گمرک شهریار منتقل شدند.

با توجه به لزوم رصد کالاهای وارداتی، احراز کیفیت منابع وارداتی و اطمینان از سلامت آنها، تمام محصولات سلامت محور نیازمند صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو هستند که متاسفانه برخی بدون ثبت سفارش اقدام به واردات کالا می‌کنند که مورد تائید این سازمان نیست.

طی هفته‌های گذشته ۱۶۷ کامیون بدون تاخیر و اختلال ترخیص شده و هیچ مشکلی در ترخیص سرم‌های وارداتی که با ثبت سفارش قبلی از منابع مطمئنی وارد شده باشند وجود نداشته است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، لازم به ذکر است، طبق اعلام گمرک از ۱۹ مردادماه تا دوم شهریورماه، ۳.۷ تن سرم به ارزش ۴.۹ میلیون یورو با ۱۶۱ دستگاه کامیون از مرز بازرگان به صورت حمل یکسره و بدون کوچکترین معطلی وارد ایران شده است.

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.