کد مطلب: ۲۵۵۶۷۶

کاهش آلودگی در دومین کانون سن گندم کشور

کاهش آلودگی در دومین کانون سن گندم کشور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه با بیان این‌که ابرکوه دومین کانون سن گندم کشور است، از کاهش آلودگی امسال مزارع ابرکوه به‌علت تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی خبر داد.

«مهدی غیب‎الهی» درحاشیه بازدید از نحوه اجرای سمپاشی علیه آفت سن گندم در این شهرستان اظهار کرد: نظارت کامل بر مبارزه با آفت سن گندم تاثیر بسزائی در میزان عملکرد از نظر کیفیت و کمیت محصول گندم دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،غیب‌الهی با اشاره به این‌که ابرکوه دومین کانون سن گندم کشور است، گفت: عملیات مبارزه با آفت سن گندم از فروردین امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: امسال با 2500 هکتار اراضی آلوده به سن گندم مبارزه می‌شود و به‌علت تغییر دمای هوا و شرایط آب و هوایی امسال مزارع گندم این شهرستان کمتر به سن آلوده است.

وی با اشاره به 3000 هکتار مزارع گندم شهرستان ابرکوه در سال زراعی جاری، گفت: این مزارع به‌صورت مکانیزه به کاشت گندم اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود به طور متوسط در هر هکتار 3700 کیلوگرم گندم از اراضی این شهرستان تولید شود.

به گفته غیب‌الهی، به‌علت تبعات خشکسالی، افت سطح آب‌های زیرزمینی، تداوم خشکسالی و کاهش نزولات جوی، ۱۰ درصد محصول زراعی شهرستان ابرکوه کاهش یافته است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.