کد مطلب: ۷۶۰۳۸

کاهش بارندگی و افزایش دما تا نیمه آبان‌

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روند کاهشی بارش‌ها و افزایشی دما تا نیمه آبان‌ماه امسال در اغلب مناطق کشور ادامه دارد و پس از آن در نیمه دوم آبان‌ماه و زمستان امسال، شاهد طبیعی شدن میزان بارش‌ها در کشور خواهیم بود. ‌احد وظیفه اظهار داشت: اقلیم جهان در حال تغییر است، البته این تغییر

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: روند کاهشی بارش‌ها و افزایشی دما تا نیمه آبان‌ماه امسال در اغلب مناطق کشور ادامه دارد و پس از آن در نیمه دوم آبان‌ماه و زمستان امسال، شاهد طبیعی شدن میزان بارش‌ها در کشور خواهیم بود.

‌احد وظیفه اظهار داشت: اقلیم جهان در حال تغییر است، البته این تغییر قرار نیست در آینده اتفاق بیفتد، همین حالا در جریان است.

وی اضافه کرد: روند تغییر اقلیم در دهه‌های آتی با انتشار بیش از پیش گازهای گلخانه‌ای ناشی از فعالیت بشر در جو زمین ادامه خواهد یافت.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی یادآور شد: در حال حاضر همه دولت‌ها با اعتقاد به شواهد علمی تغییر اقلیم، اقدامات فوری در این زمینه را ضروری می‌دانند ضمن آنکه نیاز به تحقیق و سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه فن‌آوری‌های کم کربن، به ویژه در بخش انرژی احساس می‌شود.

وظیفه بیان کرد: ضروری به نظر می‌رسد سیاست‌ها، فنآوری‌ها و اقدامات بسیاری در این حوزه در دسترس هستند که برای به کارگیری، باید تقویت شوند.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه‌ پیش‌بینی‌های هواشناسی 3 ماهه و بلندمدت از طریق مرکز اقلیم‌شناسی قابل دسترسی است‌، اضافه کرد:‌ اخبار هواشناسی هفتگی را تولید می‌کنیم اما ‌پیش‌بینی‌های 3 ماهه که پیش‌بینی اقلیمی محسوب می‌شود، از سوی مرکز اقلیم‌شناسی پیگیری می‌شود.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود:‌ مثلاً بررسی بارندگی در طول فصل‌های پیش‌رو که روند آن طبیعی یا غیرطبیعی است و یا میزان دما و بارش‌ها در طولانی‌مدت، توسط مرکز اقلیم‌شناسی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: ‌از ابتدای مهرماه امسال تا اواسط آبان امسال، بی‌هنجاری و روند منفی بارش ‌را خواهیم داشت که در واقع بارش نابهنجار است که همان کاهش بارش محسوب می‌شود، ضمن آنکه افزایش مثبت دمایی داریم؛ یعنی بارش کمتر از حد طبیعی و افزایش بیش از معمول دما را تا نیمه آبان‌ماه امسال در همه مناطق کشور تجربه می‌کنیم.

وظیفه بیان کرد: در این راستا که ارتفاع جنب حاره‌ای و تراز میانی جو در کشور بالاتر از حد معمول است و بی‌هنجاری مثبت ارتفاعی دارد، بنابراین انتظار داریم بارش‌ها ‌و سیستم‌ها در این دوره تا نیمه آبان‌ماه، کمتر برای بارش نفوذ کنند و بارش‌ها کمتر از حد طبیعی باشد.

مدیر مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی افزود: برای نیمه دوم پاییز و زمستان امسال شرایط بارش و دمایی طبیعی خواهد بود و در واقع همان شرایط‌‌سال‌های قبل در مورد بارندگی و دما، ادامه می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.