کد مطلب: ۳۰۹۱۵۳

کاهش دلار هم بازار کساد موبایل را تکان نداد

کاهش دلار هم بازار کساد موبایل را تکان نداد

بازار کساد موبایل این روزها با کاهش دلار هم تکان نخورد و قیمت‌های بالای تلفن همراه موجب شده کماکان این بازار بی‌مشتری بماند.

اواخر سال گذشته با آغاز تلاطمات ارزی بازار موبایل نیز کساد شد و با افزایش قیمت ارز ، گوشی‌های تلفن همراه هم بیشتر اوج گرفتند و دست نیافتنی‌تر شدند، این روزها با کاهش قیمت دلار انگار این بازار تکانی نخورده است!

به گزارش تجارت‌نیوز، از آنجا که بازار گوشی‌های تلفن همراه و ارز وابستگی شدیدی به هم دارند، موبایل‌فروشان خود را نوعی صرافی می‌دانند و تاثیرات التهابات ارزی بر بازار تلفن همراه هم کاملا مشهود است.

این روزها کمتر کسی رغبت دارد به بازار تلفن همراه سر بزند؛ تنها مشتریان این بازار آنهایی هستند که مجبور به خرید گوشی به خاطر خراب شدن تلفن همراهشان هستند و یا آنهایی که می‌خواهند با تکولوژی روز همراه باشند.

امیری رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه کرمانشاه در خصوص وضعیت بازار تلفن همراه به خبرنگار مهر گفت: با وجود کاهش قیمت دلار، نرخ فروش تلفن‌های همراه کاهش نیافته است.

وی بیان داشت:هرچند کاهش قیمت دلار موجب خوشحالی مردم و کسبه شده است، اما تاثیر این کاهش قیمت بر بازار زمانی مشهود که این کاهش ثبات داشته باشد.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه کرمانشاه تصریح کرد: اگرچه قیمت دلار کاهش داشته اما واردکنندگان بازار موبایل تاثیر این کاهش را انکار می‌کنند.

به گفته امیری، کاهش نرخ دلار در قیمت‎های فروش موبایل تاثیری نداشته اما روحیه و استقبال مردم برای خرید بهبود یافته است و در صورتی که این روند ادامه یابد و ثبات داشته باشد توان خرید موبایل برای مردم افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایطی که بازار آشفته بود و نرخ دلار روندی افزایشی داشت عده ای سواستفاده کردند اما اکنون که به ثبات رسیده از تحویل اجناس امتناع می‌کنند.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.