خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۶۸۶۳

کاهش شدید دمای هوا در کشور

کاهش شدید دمای هوا در کشور

سازمان هواشناسی از کاهش شدید دمای هوا تا فردا دوشنبه در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی از کاهش شدید دمای هوا تا فردا دوشنبه در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، «فریبا گودرزی»، کارشناس پیش‌بینی سازمان هواشناسی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: با ریزش هوای سرد، دمای هوا در استان‌های شمالی و شمال غرب کشور مانند گیلان، مازندران و گلستان بین 10 تا 15 درجه، استان‌های شمال شرق 15 تا 18 درجه و دامنه جنوبی البرز از جمله تهران بین 8 تا 10 درجه کاهش می‌یابد. در این راستا بارش باران بیشتر نقاط کشور را فرا می‌گیرد و امروز یکشنبه ارتفاعات البرز و خراسان شمالی هم بارش برف خواهند داشت.

تعطیلی مدارس در 6 استان

بروز پدیده گرد وخاک وغلظت آلاینده‌های جوی طی روز گذشته در 6 استان ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و کردستان هم موجب تعطیلی مدارس شد.

مراجعه یکهزار و 294 نفر در خوزستان به بیمارستان‌ها

«فرهاد حمزه لویی»، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم گفت: یکهزار و 294 نفر با عارضه تنفسی در 2 روز گذشته به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان مراجعه کردند.

در سوم آبان ماه، 669 نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که 9 نفر بستری و تحت مراقبت قرار گرفتند. در روز چهارم آبان ماه نیز 625 نفر تا ساعت 8 صبح دیروز شنبه راهی مراکز درمانی شدند و 8 نفر بستری شدند.

29 و 30 مهرماه گذشته نیز به‌دنبال بارندگی در خوزستان، یکهزار و 472 نفر به علت عارضه تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده‌های گیاه «کنوکارپوس» را به‌عنوان عامل اصلی این نفس تنگی‌ها معرفی کرد.

امدادرسانی در ٩ استان متاثر از سیل و طوفان

«مرتضی سلیمی»، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خدمات امداد و نجات نیز با بیان اینکه ٩ استان در روزهای گذشته متأثر از سیل و آبگرفتگی و طوفان بودند، اظهار داشت: ۴۷۶ نفر در ۱۵ شهر و روستا در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، کرمانشاه و لرستان در پی طوفان توسط عوامل هلال احمر امدادرسانی شدند.

در این امدادرسانی برای۹۶ نفر اسکان اضطراری فراهم شد، ۸ نفر به مناطق انتقال پیدا کردند و 4 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. همچنین تخلیه آب در ۲۰ واحد مسکونی انجام شده و 2 دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.